نوشته شده توسط : newequipmetreasons

به طور قطع اضافه کردن شکر، خامه و شیر به قهوه جز پر طرفدارترین ترکیبات نوشیدنی صبحگاهی در بین مردم جهان می باشد، اما شاید برای شما جالب باشد ترکیب قهوه و نمک نیز یکی دیگر از این موارد می باشد که شاید خیلی از ما با آن آشنا نباشیم. اما سوال اینجاست که طرز انجام اینکار چگونه است و استفاده از نمک چه فواید و خواصی دارد و برای کدام قهوه ها استفاده می شود؟ ما سعی داریم در این مقاله از کافی مافی تمام این سوالات شما را پاسخ دهیم.

ما در ابتدای اینکه بخواهیم موارد مختلف را بررسی کنیم یک جواب کاملا صریح به این سوال که اصلا چرا افراد از نمک برای ترکیب کردن با قهوه استفاده می کنند و چرا باید قهوه و نمک با هم استفاده شد؟

مواردی بسیار مختلفی می باشد که در این موضوع می تواند تاثیر گذار باشد. اما باید به این نکته دقت کرد همه افراد از این تلخی بدشان نمی آید و خیلی از دوست داران قهوه عاشق همین تلخ بودن می باشند.

ولی ما در اینجا وقتی ترکیب قهوه و نمک را در حال بررسی هستیم در واقع تلاش می کنیم که برای کسانی که با این موضوع مشکل دارند راه حل را پیدا کنیم.

جنس قهوه: جنس و نوع قهوه به خودی خود می تواند در مدل های میزان تلخی را کم و زیاد کند، بعضی از قهوه ها دارای طعم شکلاتی می باشند یا بعضی رایحه میوه ای دارند و در مواردی تلخی می باشد. اصولا دانه های روبوستا نسبت به مدل های دیگر کمی تلخ تر می باشند.

رست قهوه: در واقع می توان مهمترین عامل در میزان تلخی قهوه را رست آن دانست. برای همین موضوع است که وقتی از دم کرده قهوه سبز و خام استفاده می کنیم تقریبا هیچ تلخی حس نمی کنیم.

به طور علمی نیز آزمایشات نشان داده که وقت ما قهوه را رست می دهیم دو ترکیب اسید کلرژنیک لاکتون و فنیلندیان آزاد می شوند که باعث تلخ شدن آن می شوند. البته اسید کلرژنیک لاکتون در تمام رست ها مشاهده می شود ولی اسید فنیلندیان تنها در رست های دارک مشاهده می شود و دلیل تلخ بودن بیشتر آنها به همین دلیل است.

نحوه تهیه قهوه: وقتی شما یک گاها مواردی را در تهیه و دم کردن قهوه رعایت نکنید به طور ناخوآگاه باعث تلخ شدن آن می شوید. زمان تهیه قهوه ، استفاده از آب خیلی داغ و جوشاندن قهوه 3 عامل اصلی و دلیل این موضوع می باشند و برای رفع این موارد می توانید از ترکیب قهوه و نمک استفاده کنید

ترکیب قهوه و نمک از کشور ترکیه برای راه اندازی کافه خلاقانه که به مرور به سراسر نقاط جهان راه پیدا کرد، اشتباه نکنید مردم ترکیه به این موضوع پی نبردند که می توانند از این ترکیب برای بهبود طعم قهوه استفاده کنند!!

بلکه یک رسم قدیمی در این کشور وجود داشت که پسرانی که قصد ازدواج دارند برای نشان دادن میزان جدیت خود در این موضوع و نشان دادن صبوری خودشان یک فنجان قهوه پر از نمک می نوشند. :*

بعد از این مورد سوالی پیش می آید که چه اتفاق هایی می افتد که قهوه ما خیلی تلخ می شود و دلیل آن چه مواردی می باشد؟



:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

با افزایش علم و تکنولوژی روز به روز استفاده از قسمت هایی که برای کارهای بدنی استفاده می شد کاهش پیدا کرده و جای خود را به اعضایی مانند مغز و چشم داده است، به همین خاطر اهمیت به آنها و تقویتشان می تواند تاثیر بسیار مثبتی در زنگی ما داشته باشند که چای زعفران این کار را برای ما انجام می دهد.

چای زعفران به خاطر وجود اسیدهای چرب برای محافظت از بینایی شما نقش بسیار مثبتی خواهد داشت و همچنین وجود دو ماده کروکین و کروستین در آن برای افزایش قدرت حافظه شما بسیار موثر خواهد بود.

البته فراموش نکنید همه این مواردی که بازگو می کنیم تنها زمانی تاثیر اصلی خود را خواهد داشته که نوشیدن شما به طور مستمر و مدوام باشد.

بعد از تمام این موارد که در مورد خواص و فواید چای زعفران بیان کردیم احتمالا به این نتیجه رسیده اید که قیمت بالای زعفران ارزش آن را دارد که برای داشتن یک نوشیدنی سالم و مناسب انتخاب شود.

به طور کلی دو روش برای استفاده از این گیاه با ارزش وجود دارد که در روش اول تنها کافیست زعفران را در هاون کوبیده و آب جوش آن را مصرف کنید که این مورد به خاطر وجود طعم و بوی شدید خیلی دلچسب و مورد استقبال نیست و به همین خاطر ما به سراغ روشی می رویم که این مشکلات را نداشته باشد.

زعفرانی که در چای زعفران می باشد با داشتن قیمتی نزدیک به 5 هزار دلار آمریکا به ازای هر کیلوگرم با اختلاف نسبت به سایر گیاه های جهان در رتبه اول می باشد و به همین خاطر نام طلای سرخ بر روی آن گذاشته اند.

جالب است بدانید تاریخچه این گیاه از آن ایران می باشد و می توان گفت بیش از نود درصد زعفران کشت شده در جهان در ایران می باشد که بیشتر این تولیدی به کشور دوست و همسایه چین می باشد!!

در دنیایی که مشکلات روحی و عصبی جز رایج ترین اتفاقات زندگی روزمره شده است وسیله ای که بتواند به انسان آرامش ببخشد از اهمیت بالایی برخوردار است، ارزش چای زعفران جایی مشخص می شود که نه تنها یکی از موثرترین این موارد می باشد بلکه یک نوشیدنی طبیعی و غیر مصنوعی می باشد.

به طور کلی نوشیدنی های زیادی در عصر جدید وجود دارند که می توانند به شما انرژی و حال خوش القا کنند اما مشکل بسیار از این نوشیدنی ها استفاده از مواد و ترکیبات خطرناکی می باشد که شاید در ابتدای کار حس کنید تاثیر مثبتی در بدن شما داشته است ولی با گذشت زمان این نتایج مثبت کاهش پیدا کرده و عوارض استفاده از آنها بروز می کند.



:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

همه ما وقتی نام گل را می شنویم اولین موضوعی که به آن فکر می کنیم زیبایی آن می باشد، اما بعضی از گلها مثل گل سرخ بیشتر از آنکه زیبایی آن جلب توجه کند عطر و رایحه آن می باشد که به نوعی نشان دهنده بارز عشق و محبت است.

گل سرخ از جمله گیاهانی می باشد که می توان گفت دارای منشا و زادگاه ایرانی است، همین موضوع هم باعث شده که در فرهنگ و سنت ما از ارزش و مقام بالایی برخوردار باشد تا حتی به نوعی یک وجه مقدس و پاک پیدا کند.

از یک طرف رشد درختچه این گل که اصولاً اندازه ای یک متری دارد در مکان های مختلف، یاعث دسترسی راحت به آن شده است مخصوصاً در زمین‌های آهکی، در حاشیه جنگل‌ها و در کنار راه‌ها و پرچین‌ها احتمالاً آن را مشاهده کرده باشید.

پس از گذشت مدت زمانی کوتاه این گل وارد قسمت های مختلف زندگی ما ایرانی ها شد و از آن برای تهیه مواردی همچون مربا، گلاب، عطر و ادویه های مختلف استفاده شد تا اینکه امروزه از این گل برای آماده کردن چای گل سرخ و دمنوش های مختلف در کارخانجات صنعتی نیز استفاده می شود.

در عصر جدید روی آوردن به غذاهای آماده و راه اندازی فست فود خلاقانه بسیار رایج شده است، اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هر چقدر هم که در طرز تهیه این مواد غذایی از روش های بهداشتی استفاده شود ولی باز هم سمومی در بدن ما ایجاد می کنند که نیاز به دفع شدن دارند، حال شما به این مورد سموم موجود در آلودگی هوا را نیز اضافه کنید.

این آلودگی هایی که هر روزه وارد بدن ما می شود عوارض و خطرات زیادی با خود به همراه دارد که شما می توانید با نوشیدن چای گل سرخ مقدار زیادی از این سموم را دفع کنید.

از خواص چای گل سرخ این است که با نوشیدن مداوم آن کبد و صفرا شما به گونه ای پاک سازی می شود. این چای که به نوعی ادرار آور می باشد حالت احتباس آب در بدن را کنترل می کند.

در ابتدای کار شاید کسی به خواص و فواید چای گل سرخ و استفاده از این گیاه دقتی نداشت ولی انجام آزمایشات و تحقیقات مختلف این موضوع را مشخص کرد که نه تنها این گل به شما عطر و رایحه دلچسبی عرضه می کند بلکه فواید ویژه ای نیز برای شما به ارمغان می آورد.

وقتی در مورد چای گل سرخ یا همان گل محمدی صحبت می شود اولین موضوعی که به ذهنمان می رسد عطر و رایحه چای های مادر بزرگ ها می باشد.

:: بازدید از این مطلب : 23

|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در ابتدای کار شما نیاز دارید که یک مقدار آب تصفیه شده در اختیار داشته باشید، به همین خاطر می توانید در ابتدای کار آب خود را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به جوش بیاید.

حال موضوعی که مهم است اینکه در تهیه قهوه ارمنی شما لازم است که از آب سرد استفاده کنید، به همین خاطر اجازه دهید که این آب کاملا سرد شود.

از لحاظ اندازه ای نیز برای استفاده از آب می توانید از این نسبت استفاده کنید: به ازای هر فنجان قهوه که به دنبال آن هستید کافیست یک فنجان آب سرد تصفیه شده انتخاب کنید.

بعد از اینکار قهوه خود را به خوبی آسیاب کنید، شما برای تهیه قهوه ارمنی لازم است که یک قهوه پودر شده کامل داشته باشید، تقریبا شبیه به آرد!!

خیلی از ما شده است که نام قهوه ترک را با نام قهوه ارمنی را در کنار یکدیگر شنیده ایم، اما سوال اینجاست که آیا این دو قهوه با هم یکی می باشند و اگر اینطور است کدام نام اصلی باید به حساب بیاید و روش تهیه آنها چگونه است؟ این موارد از جمله موضوعاتی است که سعی داریم به طور کامل باهم آن را بررسی کنیم.

ما در اینجا خیلی سعی نداریم به بحث قومیت ها یا این موضوعات بپردازیم و فقط سعی داریم که شناخت این قهوه دقیق باشد

قهوه ارمنی می تواند برای راه اندازی کافی شاپ مدرن ایده خوبی باشد. همانطور که احتمالا در بسیاری از مقالات گذشته خوانده اید احتمالا می دانید که قهوه به خودی خود یک منشا آفریقایی دارد و از کشور اتیوپی به سراسر جهان معرفی شد. (البته باز هم کمی تردید وجود دارد).

اما موضوع مهمی که در اینجا وجود دارد این است که قهوه توسط حکومت و امپراطوری عثمانی بود که توانست از طریق آن وارد اروپا شود. در همین حین مردمی که در این حکومت وجود داشتند که اصولا کُرد، آذری، ارمنی و یونانی بودند روش های مختلفی برای نوشیدن و تهیه کردن قهوه عرضه کردند.

در یکی از این روش ها مردم بسیار از آن استقبال کردند و به سرعت نام و آوازه آن گسترش پیدا کرد، این روش تهیه به قهوه ارمنی معروف شد، اما به مرور این روش تهیه با حمله پان ترکیست ها به این مناطق نام خود را به قهوه ترک عوض کرد.

خیلی از ما زمانی که کسی یک کاری را انجام می دهد و ما به آن نگاه می کنیم با خودمون میگیم که همین بود؟!! اینقدر ساده و آسون بود؟ اما بعد وقتی خودمون اون کار را انجام میدیم نتیجه متفاوتی می گیریم!!

در مورد قهوه ارمنی نیز همین موضوع کاملا صادق است. دلیل این موضوع هم به این خاطر است که این کارها بیشتر از اینکه وجه یاد گرفتنی و سخت بودن داشته باشند یک کار دقیق و ظریف می باشد که برای اینکه به موفقیت برسد لازم است که در انجام این کارها دقت شود.

علاوه بر این موضوع شما لازم است که سعی کنید که دانه های قهوه مرغوب و تازه استفاده کنید، زیرا این موضوع می تواند کاملا طعم و مزه قهوه شما را تحت تاثیر قرار دهد

اگر دنبال یک قهوه ارمنی تلخ هستید میزان شکری که استفاده می کنید بهتر است از نصف قاشق چایخوری کمتر باشد، در غیر این صورت اگر دنبال قهوه شیرین تر هستید بهتر است این میزان 2 قاشق باشد.

برای سرو کردن فراموش نکنید که این کف قهوه ای مهم است و بعد از آماده شده آن را با قاشق در فنجان ها مختلف تقسیم کنید و سپس قهوه خود را بر روی آن بریزید.

از زیاد کردن دما پرهیز کنید زیرا باعث می شود که قهوه شما کمی آبکی شود و غلظت اصلی خود را از دست بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

با گسترش شرکت های تهیه کننده دسر های مختلف امروزه بسیاری از کافی شاپ ها به سراغ استفاده از دسرهای آماده رفته اند، در حالی که باید به این موضوع دقت کرد که استفاده از این نوع دسرها علاوه بر قیمت و هزینه بسیار بالاتر از کیفیت و جذابیت خیلی بالایی برخوردار نمی باشند

150 گرم بیسکوییت پتی بور رو کاملا خرد کنید و با 75 گرم کره مخلوط کنید. و مواد مخلوط شده را داخل ظرف دسر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده اید بریزید و با قاشق سطح صافی ایجاد کنید. و ظرف را داخل فریزر بذارید تا لایه دوم آماده بشود.

یک بسته ژله آلئوورا را با یک دوم لیوان آب جوش مخلوط کنید. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. 200 گرم خامه، 200 گرم پنیر خامه ای و نصف لیوان شکر رو به مواد اضافه کنید و در غذاساز مخلوط کنید. مخلوط آماده شده رو به عنوان لایه دوم روی ظرف دسر اضافه کنید.

برای تهیه چیز کیک توت فرنگی نیازی به فر نیست، خوشحال باشید!! ظرف خود را 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حالت مناسب خود را پیدا کند.

نحوه  آماده کردن رول کدو حلوایی:

سه عدد تخم مرغ را با همزن بزنید. یک پیمانه شکر رو اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست بشود، تخم مرغ و شکر رو اضافه کنید و هم بزنید، در ادامه آرد،یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر و جوش شیرین، ادویه پای و نمک (مواد خشک) را با هم در ظرف دیگری مخلوط کنید.

حال لازم است مواد داخل دو ظرف خود را با هم مخلوط کنید. و در قالب چرب شده و پوشیده شده با کاغذ روغنی بریزید. به مدت 15 دقیقه در فر با دمای 375 درجه فارنهایت بگذارید.

کره و پنیر را که از قبل در دمای اتاق قرار داده اید را با سرعت متوسط همزن هم بزنید. سپس پودر قند و بعد سیروپ افرا را بهش اضافه کنید و هم بزنید. این مواد را روی کیک که در بالا تهیه کرده اید بریزید و رول کنید.

 

در یک ماهیتابه شکر، کاکائو، نشاسته ذرت و نمک رو با هم مخلوط کنید. به تدریج شیر رو اضافه کنید. روی حرارت متوسط به جوش بیاورید. به مدت 2 دقیقه بجوشانید و هم بزنید. از روی حرارت بردارید. در نهایت کره و وانیل رو اضافه کنید.

150 گرم بیسکوییت پتی بور رو کاملا خرد کنید و با 75 گرم کره مخلوط کنید. و مواد مخلوط شده را داخل ظرف دسر که از قبل با کاغذ روغنی پوشانده اید بریزید و با قاشق سطح صافی ایجاد کنید. و ظرف را داخل فریزر بذارید تا لایه دوم آماده بشود.

یک بسته ژله آلئوورا را با یک دوم لیوان آب جوش مخلوط کنید. سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید. 200 گرم خامه، 200 گرم پنیر خامه ای و نصف لیوان شکر رو به مواد اضافه کنید و در غذاساز مخلوط کنید. مخلوط آماده شده رو به عنوان لایه دوم روی ظرف دسر اضافه کنید.

برای تهیه چیز کیک توت فرنگی نیازی به فر نیست، خوشحال باشید!! ظرف خود را 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا حالت مناسب خود را پیدا کند.

منبع: مجله کافی شاپ 



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

اگر بخواهیم به طور ساده این روش که اصلی ترین روش تهیه دم آوری قهوه است بازگو کنیم باید بگوییم، روش غوطه وری به این معنی است که قهوه آسیاب شده کاملا در آب غرق می شود و سپس این آب در طول زمان، عمل عصاره گیری قهوه را انجام می‌‌دهد.

روش غوطه وری را می‌‌توان یک روش بدون مداخله مستقیم در دم کردن دانست، و کافیست شما فقط آب را اضافه کنید و منتظر بمانید، 4 الی 5 دقیقه که تقریبا زمان استاندارد برای تهیه قهوه های مختلف است.

رایج ترین روش غوطه وری استفاده از فرنچ پرس است، علوه بر آن در روش های ارزیابی کیفیت استاندارد صنعت قهوه، کاپینگ نیز از تکنیک غوطه وری استفاده می شود.

در حالی که بسیاری از روش‌های دم کردن سرد که شامل خیس خوردن طولانی مدت می باشند نیز به روش غوطه وری هستند. مواد انحلال پذیر بیشتری می‌‌توانند به نوشیدنی وارد شوند و در نهایت، آب داغ همه مواد محلول قهوه را استخراج خواهد کرد.

روش خیساندن چالش‌هایی را نیز می‌‌تواند ایجاد کند. روش‌های دستی مستعد تکنیک‌های ریختن نادرست آب هستند برای مثال، روش‌های خیساندن ریسک کانالی شدن را دارند که در آن جریان آب مسیری در اطراف قهوه آسیاب شده می‌‌یابد و این بدان معنی است که بخشی از پودر قهوه عصاره گیری نخواهد شد.

بعلاوه، اگر قهوه آسیاب شده بسیار ریز باشد می‌‌تواند جریان آب را مسدود کند و این امر می‌‌تواند زمان دم را بصورت غیر معمولی طولانی کرده یا باعث سر ریز شدن سبد فیلتر شود.

می توان گفت تقریبا همه روش‌های غوطه وری دم آوری قهوه به فیلتر کردن هم نیاز دارند، دلیل آن هم این است که در این روش ها تفاله ها باقی می مانند و  هر فیلتری که استفاده شود، وظیفه حذف تفاله‌های قهوه و ریزترین ذرات موجود در نوشیدنی نهایی را بر عهده دارد.

البته برای قهوه ها و روش های مختلف نوع فیلتر استفاده شده متفاوت است برای مثال، فرنچ پرس از فیلتر فلزی استفاده می‌‌کند در حالی که فیلتر کلور کاغذی است.

با ادامه غوطه وری سرعت عصاره گیری کم می‌‌شود، این اتفاق به این دلیل است که، همانطور که مواد جامد قهوه در آب حل می‌‌شوند و نوشیدنی به تدریج بیشتر و بیشتر اشباع می‌‌شود.

قهوه را قطعاً می توان جز برترین و بهترین نوشیدنی های جهان به حساب آورد که از معدود نوشیدنی هایی می باشد که در سرتاسر جهان شناخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد به همین خاطر شناخت نحوه دم آوری قهوه یکی از موضوعات مهمی می باشد که در مورد قهوه باید به آن پرداخت.

برای دم آوری قهوه وسایل و روش های گوناگونی وجود دارد که می توان آنها را در دو دسته اصلی تقسیم کرد، روش غوطه وری و روش خیساندن (infusion)!! که ما در اینجا سعی داریم به طور کلی این دو روش را برای شما معرفی کنیم:



:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در ماسالا فوری به‌جای شیر گاو یا شیر سویا یا شیر نارگیل از پودر کریمر که نوعی روغن گیاهی است استفاده می‌شود تا طعم شیر به‌صورت آماده و بالقوه در چای ماسالا خالص موجود باشد و بتوان از آن فوراً در همه جا از جمله در محل کار و مسافرت استفاده کرد و علاوه بر آن در بیشتر موارد، انواع ادویه نیز به‌صورت آماده به آن اضافه شده است.

مزیت چای ماسالا فوری بر چای ماسالا خالص، در امکان دم کردن سریع چای در هر مکانی با مزه‌ی شیر و داشتن طعم و فواید انواع ادویه‌های دیگر است.

اما مزیت چای ماسالا خالص این موضوع است که میتوان میزان تندی چای ماسالا رو بر اساس ذائقه خود تنظیم (زیاد یا کم) کنید.

اما اگر به دنبال خرید انواع قهوه باشید این راهنمای برایتان کاربردی خواهد بود: 

خرید دستگاه رست قهوه از فروشگاه قهوه یکی از دغدغه های کافی شاپ داران و رستر های قهوه است . به دلیل اینکه معمولا این دستگاه ها خارجی هستند اطلاعات زیادی از آن ها نداریم.

به همین دلیل مقاله ای آماده کردیم تا بتوانیم ویژگی های اصلی دستگاه رست قهوه که نیاز است برای خرید، آنها را بدانید برای شما تشریح کنیم.

اگرچه شرکت های ایرانی هم وارد عرصه تولید دستگاه رست شده اند اما به دلیل جلوگیری از تبلیغ آنها سعی کردیم که خیلی در مورد این شرکت ها صحبتی در اینجا انجام ندهیم.

دانه های سبز قهوه به صورت خام قابل استفاده نیستند و تنها در صورتی قابل استفاده می شوند که تحت فرآیندهای خاصی قرار بگیرند.

دانه های قهوه که در بازار و به رنگ قهوه ای وجود دارند همان دانه های سبزی هستند که تحت فرآیند گرما دهی عطر و طعم فوق العاده ای آزاد می‌کنند.

تا قابل استفاده برای تهیه انواع مختلف قهوه شود. با ادامه با ما همراه باشید تا دستگاه‌های رست قهوه را بهتر و بیشتر بشناسید.

فرآیند برشته کاری قهوه یا همان رست قهوه توسط ماشین های رست تجاری انجام می‌شود، این دستگاه ها معمولا استوانه ای شکل هستند و در قسمت پایین دستگاه حرارت تولید می‌ شود.

 

منبع: راه اندازی کافه شاپ 

مجله قهوه و کافه داری 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

ما در گذشته با هم به طور کلی این چای را مورد بررسی قرار دادیم ولی در اینجا سعی داریم که دو نوع اصلی آن یعنی چای ماسالا فوری و خالص را با هم بررسی کنیم.

این چای که در کشور هندوستان و و تایلند با استقبال فوق العاده ای همراه بوده دارای پیشینه و قدمت چند هزار ساله می باشد و از دوران کهن نه تنها به عنوان یک نوشیدنی بلکه به عنوان دارو برای بیماری ها در این دو کشور بسیار محبوب بوده است.

چای ماسالا از جمله چای هایی می باشد که از لحاظ ترکیب با سایر مواد بسیار سازگار است و دارای ترکیبات بسیار گسترده ای می باشد که می توان به مهمترین آنها چای سیاه، دارچین، زنجبیل، هل، بادیان ختایی، رازیانه، جوز هندی، میخک و انواع شیر اشاره کرد.

با شنیدن نام چای ماسالا خالص قطعا به سراغ این فکر می روید که این چای با هیچ ماده ای ترکیب و مخلوط نباید شده باشد، که می توان این تصور شما هم درست است هم غلط!

چای ماسالا خالص به هیچگونه ادویه و مواد افزونی دیگری ترکیب نمی شود ولی باز هم موقع استفاده با موادی مانند شیر ترکیب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل این موضوع هم همخوانی بالای چای ماسالا با شیر می باشد که باعث می شود طعم فوق العاده ای به این چای داده شود که اگر بخواهیم به مهمترین این شیرها اشاره کنیم باید بگوییم: شیر کم چرب، شیر پر چرب، شیر سویا و شیر نارگیل!

همانطور که اشاره کردیم مهمترین تفاوت این دو چای باهم نحوه استفاده می باشد که در چای ماسالا فوری از پودر کریمر برای نوشیدن آن استفاده می شود در حالی که در چای ماسالا خالص این ماده انواع شیر می باشد که آنها را معرفی کردیم.

استفاده از پودر کریمر در چای ماسالا یک مزیت بزرگ از نظر امکان مصرف چای ماسالا در هر زمان و در هر جا پدید می‌آورد؛ زیرا دیگر نیازی به تهیه‌ی شیر و آماده کردن و مخلوط کردن آن با چای ماسالا خالص وجود نخواهد داشت.

هم‌چنین طیف بسیار وسیعی از ادویه‌هایی که در ماسالا فوری با ماسالای خالص مخلوط می‌شود امکان تجربه‌ی طعم‌های هرچه بهتر و جالب‌تر همراه با استفاده از خواص هر یک از آن ادویه‌ها را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

منبع: راه اندازی کافی شاپ موفق 



:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

خب به سراغ موضوعی می رویم که بسیاری از دوست داران قهوه آن می باشند یعنی “کافئین”. اما سوال اینجاست که بین قهوه داغ و آیس کافی کدام یک دارای کافئین بیشتری می باشد؟ در جواب خیلی صریح و دقیق باید بگوییم بستگی دارد.

در بین این دو نوع نوشیدنی اینکه شما از چه نوع قهوه و چه روشی برای تهیه آنها استفاده کرده اید و مقدار این قهوه ها چقدر می باشد همگی می تواند در میزان کافئین و قوی بودن نوشیدنی شما تاثیر گذار باشد.

اما به طور کلی و عمومی می توان گفت که بین قهوه داغ و آیس کافی برنده رقابت احتمال بسیار بالا قهوه یخی می باشد. کافیست یک نگاه کوتاه به لیست قهوه استارباکس بی اندازید و به به راحتی متوجه می شوید که بیش از 90 درصد آیس کافی ها قهوه های نیترو این شرکت از لحاظ میزان کافئین بسیار بالا می باشند. همیشه منویی که با میزان کافین کم تری ایجاد شده باشد برای منو کافه بهتر است و احتمال جذب مشتری و موفقیت بعد از راه اندازی کافی شاپ را بالاتر خواهد برد. 

و همانطور که گفتیم دانه های قهوه استفاده شده نیز در این موضوع بسیار تاثیر گذار است و اینکه شما از دانه های عربیکا یا روبوستا برای تهیه خود استفاده کرده اید باعث می شود که این نتایج متفاوت شود، بین دانه های عربیکا و روبوستا همیشه برنده از لحاظ کافئین دانه های روبوستا می باشد.

پس به طور کلی اگر قهوه دم شده با روش دم سرد (کلد برو) باشد از قهوه داغ قوی تر خواهد بود، اما اگر قهوه یخ زده باشد تقریبا میزان کافئین برابر خواهد بود.

قهوه سرد و گرم

این موضوع یعنی در واقع مدت زمان دم کشیدن قهوه ممکن است برای بعضی از افراد خیلی مهم باشد که در این صورت باید به آنها بگوییم که قهوه یخی ممکن است مدت زمان بسیار بیشتری برای دم کردن لازم داشته باشد، البته تاکید می کنم ممکن است!

برای درک بیشتر این موضوع کافیست به روش دم کردن کلد برو برای تهیه قهوه سرد دقت کنیم، در این روش بسته به اینکه شما دنبال چه چیزی و چه طعمی از قهوه خود می باشید می تواند بین 8 تا 18 ساعت طول بکشد.

این موضوع در مورد قهوه یخی نیز تقریبا مشخص است و اینکه شما برای اینکه آن را تهیه کنید لازم است یک قهوه داغ آماده کنید و سپس اجازه دهید آن با یخ ها خنک شود و همینکار باعث افزایش زمان آماده شدن نوشیدنی شما می شود.

پس اگر با کمبود شدید وقت همراه هستید و دنبال گزینه ای هستید که میزان کافئین بدن شما را تامین کند به طور قطع به دنبال آیس کافی و یا کلد برو نروید.

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه , کافه داری موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

قهوه بخش مهمی از فرهنگ خاورمیانه است و کاملا متفاوت از غرب تهیه و سرو می شود. در حقیقت اصطلاح “قهوه عربی” به طور کلی به یک روش اصلی تهیه قهوه (ترکی)، با چندین تغییر اشاره دارد.

یک تمایز مهم بین قهوه ترک و قهوه دریپ (قهوه قطره ای معمول) این است که قهوه ترک در واقع به جای افزودن شیرین کننده بعد از آماده شدن قهوه، آن را همزمان و باهم تهیه می کنید.

همچنین قهوه ترک اصیل در فنجان های کوچک سرو می شود و لازم است تا شما مدتی منتظر بمانید تا باقی مانده های قهوه شما ته نشین شود و سپس آن را بنوشید.

دو موردی که می تواند در بین قهوه داغ و آیس کافی باعث ایجاد تفاوت در طعم کند یکی میزان اسیدیته می باشد و موضوع دوم هم تاثیر شرایط دما بر میزان درک ما از طعم ها می باشد.

مسئله این است که بسیاری از افراد طعم اسیدیته بیشتر در قهوه داغ را نسبت به قهوه سرد را بیان می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که طعم های گرم احساس ها را بزرگتر و تقویت می کنند و به همین دلیل نت های اسیدی و ترش ممکن است بیشتر برجسته شوند.

به همین خاطر است که قهوه یخی که با قهوه دم سرد (کلد برو) درست می شود دارای طعمی با تلخی و خاصیت اسیدی کمتر می باشد و این برای طراحی منو و راه اندازی کافی شاپ موفق و در کل ظریف تر است.

در بین قهوه داغ و آیس کافی اگر دنبال گزینه اقتصادی تری هستید و اندازه نوشیدنی برای شما مهم است توصیه ما این است که به طور قطع به سراغ آیس کافی بروید.

این موضوع یعنی در واقع مدت زمان دم کشیدن قهوه ممکن است برای بعضی از افراد خیلی مهم باشد که در این صورت باید به آنها بگوییم که قهوه یخی ممکن است مدت زمان بسیار بیشتری برای دم کردن لازم داشته باشد، البته تاکید می کنم ممکن است!

برای درک بیشتر این موضوع کافیست به روش دم کردن کلد برو برای تهیه قهوه سرد دقت کنیم، در این روش بسته به اینکه شما دنبال چه چیزی و چه طعمی از قهوه خود می باشید می تواند بین 8 تا 18 ساعت طول بکشد.

این موضوع در مورد قهوه یخی نیز تقریبا مشخص است و اینکه شما برای اینکه آن را تهیه کنید لازم است یک قهوه داغ آماده کنید و سپس اجازه دهید آن با یخ ها خنک شود و همینکار باعث افزایش زمان آماده شدن نوشیدنی شما می شود.

پس اگر با کمبود شدید وقت همراه هستید و دنبال گزینه ای هستید که میزان کافئین بدن شما را تامین کند به طور قطع به دنبال آیس کافی و یا کلد برو نروید.

به طور کلی قهوه های یخی در اندازه های بزرگتری برای سرو عرضه می شوند و معمولآً نوشیدنی های آن بین 8 تا 16 انس (236 تا 473 میلی لیتر) می باشد.

در مورد قهوه دم کرده گرم البته بخاطر داشته باشید که من در اینجا فقط قهوه سیاه را مقایسه می کنم، اغلب در فنجان های بسیار کوچکتر سرو می شود. مانند یک شات اسپرسو به طور کلی چیزی کمتر از 5 اونس (150 میلی لیتر) می باشد.

دلیل این موضوع را می توان به ماهیت این نوشیدنی ها نگاه کرد، احتمالا برای شما اتفاق افتاده که در یک روز گرم تابستانی حتی 4 لیوان آب پشت سر هم بخورید و لذت ببرید، اما تا بحال شده در یک روز زمستانی 5 لیوان چای پشت سرهم بخورید؟ دقیقا ماهیت قهوه داغ و آیس کافی نیز همین شکل می باشد.

منیع: راه اندازی کافی شاپ 



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

برای بررسی این موضوع چیزی که احتمالا حدس می زنید درست است و دقیقاً مهمترین موضوع و تفاوت در بین قهوه داغ و آیس کافی که گاها آن را با نام قهوه سرد نیز می شناسیم در دما می باشد.

البته ما قبلا در مورد این موضوع دقیقا صحبت کرده ایم که آیس کافی یا قهوه سرد با قهوه دم سرد (کلد برو) کاملا متفاوت است و در مورد قهوه دم سرد نیز می توان گفت تفاوت دما مهمترین اختلاف آن با قهوه داغ می باشد و دقت کنید در اینجا منظور ما از قهوه سرد هم آیس کافی می باشد و هم قهوه دم سرد.

آیس کافی اصولا در اندازه ها و حجم بسیار بزرگتری نسبت به قهوه داغ سرو می شود و این موضوع نیز دلیل خاص خود را دارد که ما در ادامه به بررسی دقیق تر تفاوتها می پردازیم و آنها را برای شما به طور جزیی بیان می کنیم.

اولین موردی که لازم است در مورد آن صحبت شود این است که در قهوه داغ دم کرده شما تنها به صورت گرم انجام می شود در حالی که در مورد آیس کافی (قهوه یخی) این دم شده هم می تواند یه صورت سرد اتفاق بیافتد و هم به صورت گرم.

وقتی در مورد دم کردن صحبت می شود لازم است این نکته را به آن دقت کرد که اولین و مهمترین عاملی که می تواند در طعم و عطر یک قهوه تاثیر گذار باشد نوع دم شدن آن می باشد. این می تواند به موفقیت مجموعه شما در منو و راه اندازی کافی شاپ کمک نماید. 

در بین قهوه داغ و آیس کافی باید به این نکته دقت کرد که بیشتر مردم به دنبال دم گرم می باشند. دم گرم نوع خاصی از عطر و طعم را ایجاد می کند، که اغلب کمی اسیدی تر است زیرا سرعت تولید دم خیلی سریعتر از قهوه کلد برو است.

در روش های دم کردن گرم اتفاقی که می افتد این است که گرمای آب، قهوه آسیاب شده را باز می کند و در مدت زمان چند دقیقه کافئین و مواد مغذی را بسیار سریع استخراج می کند اما در قهوه دم کرده سرد اینکار چند ساعت طول می کشد و همین موضوع منجر به ایجاد یک رایحه ملایم و تلخ در قهوه شما می شود.

اما در مورد آیس کافی باید گفت شما این امکان را دارید قهوه خود را هم به سرد و هم به صورت گرم آماده کنید.

اگر قهوه یخی (آیس کافی) خود را به صورت دم سرد دم کنید، با روش دم کردن سازگار خواهید ماند و عطر و طعم کلی آن بسیار مطبوع خواهد بود.

اما اگر یک اسپرسو دم کنید، آن را خنک کرده و سپس یخ اضافه کنید، عطر و طعم آن تغییر می کند. به طور کلی آب داغ اسیدهای بیشتری را از دانه های قهوه استخراج می کند و در نتیجه طعم اسیدی تری برای قهوه یخی شما ایجاد می کند.

بین قهوه داغ و آیس کافی باید گفت سرد کردن قهوه داغ باعث از بین رفتن رنگ های اسیدی قهوه نمی شود و شما تنها با اینکار طعم قهوه خود را عوض خواهید کرد نا ماهیت اصلی نوشیدنی خود را، موضوعی که در دم کردن قهوه دم سرد این اتفاق کاملا متفاوت است.

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

موضوعی که لازم است در اینجا در مورد این قهوه خاطر نشان کنیم این است که این قهوه به خاطر نحوه دم طعم بیشتر از دانه ها برای شما استخراج می کند.

با این حال اسپرسو نسبت به قهوه ترک شما و قهوه ای که به صورت قطره ای معمول دم می شود از میزان کافئین کمتری برخوردار است.

رعایت چند نکته نیز برای نوشیدن این قهوه ترک ضروری است، قهوه ترک همیشه در راه اندازی کافی شاپ باید با کف روی آن سرو شود، اگر قهوه عربی ریز ریز پیدا نکردید، می توانید دانه های قهوه را بخرید و از مغازه دار بخواهید که آن را برای قهوه ترک خرد کنند.

همچنین بعد از ریختن قهوه در فنجان ها آن را هم نزنید زیرا کف فروکش می کند، همیشه برای دستیابی به بهترین نتیجه با آب سرد کار خود را انجام دهید.

در بین همه دوست داران قهوه در جهان همیشه  قهوه ترک در بین محبوبترین و دوست داشتنی ترین انواع قهوه به حساب می آمده است، که ما سعی داریم یک نوع خاص که به قهوه ترک اصیل معروف است را برای شما بررسی کنیم.

شما می توانید میهمانان خود را با این دستور العمل معتبر قهوه ترک که به روش خاص دم آوری می شود که باعث شده که نوشیدن آن در شب های بیشتر رایج شود، دعوت کنید.

دانه های قهوه آسیاب شده به طوری ریز آسیاب می شوند که بافتی شبیه به پودر کاکائو پیدا می کنند، سپس دانه های آسیاب شده را با شکر و هل در یک ایبریک یا همان قهوه جوش ترک گرم می کنند و می جوشانند.

در هنگام مقایسه دو قهوه بسیار متفاوت مثل قهوه داغ و آیس کافی مواردی زیادی برای گفتن وجود دارد. دو قهوه ای که از یک دانه تهیه می شوند ولی دارای نتیجه کاملاً متفاوت می باشند و در نهایت طعم های آنها اصلا به هم شبیه نمی شود. هدف ما این است که بین این دو قهوه بفهمیم کدام یک بهتر است چه از نظر عطر و طعم، چه از نظر خواص و فواید سلامتی. ایس کافی در راه اندازی کافه شاپ و کافه های مدرن یک از آیتم های خاص منو می تواند باشد. 

هر کدام از ما برای تهیه قهوه سلیقه خاص خود را داریم و ممکن است نتیجه متفاوتی داشته باشیم، اما برای اینکه مقایسه ما دقیق تر باشد از قهوه سیاه برای اینکار استفاده می کنیم و هیچگونه افزدونی مانند شکر، شیر یا خامه به آنها اضافه نمی کنیم.

این فرآیند یک فنجان قهوه با طعم قوی تولید می کند که کمی از مواد آن در فنجان باقی می ماند و شما به طور معمول  آنها را نباید بنوشید!!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 16

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در بین همه دوست داران قهوه در جهان همیشه  قهوه ترک در بین محبوبترین و دوست داشتنی ترین انواع قهوه به حساب می آمده است، که ما سعی داریم یک نوع خاص که به قهوه ترک اصیل معروف است را برای شما بررسی کنیم.  این نوع قهوه به خصوص در منو کافه های بسیار پر طرفدار است. 

اگر بخواهید راه اندازی کافی شاپ با موفقیت باشد حتما باید منو ویژه را طراحی کنید. شما می توانید میهمانان خود را با این دستور العمل معتبر قهوه ترک که به روش خاص دم آوری می شود که باعث شده که نوشیدن آن در شب های بیشتر رایج شود، دعوت کنید.

دانه های قهوه آسیاب شده به طوری ریز آسیاب می شوند که بافتی شبیه به پودر کاکائو پیدا می کنند، سپس دانه های آسیاب شده را با شکر و هل در یک ایبریک یا همان قهوه جوش ترک گرم می کنند و می جوشانند.

این فرآیند یک فنجان قهوه با طعم قوی تولید می کند که کمی از مواد آن در فنجان باقی می ماند و شما به طور معمول  آنها را نباید بنوشید!!



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

وقتی به دنبال یک روش عالی برای دم کردن قهوه هستید، می توانید به سراغ فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای بروید زیرا هر دو از بهترین دستگاه های تهیه قهوه به شمار می روند.

سعی داریم تا شما با اطلاع از آن منو کافه خود را مدرن کنید و در راه اندازی کافی شاپ موفق شوید. حال اگر شما دنبال خرید یکی از دو نوع فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را با ما دنبال کنید تا یک مقایسه دقیق بین این دو داشته باشیم.

تفاوت اصلی فرنچ پرس و قهوه ساز قطره ای در چیست؟ و کدام یک را باید انتخاب کنید؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را برای شما بازگو کنیم:

نکته ای که باید به آن دقت کنیم این است که هنگام تهیه قهوه، همه چیز مهم است: اندازه آسیاب، رست دادن، دمای آب، زمان رست و غیره…

اگر قهوه شما با یک رست لایت باشد در واقع با ریختن آن درون فرنچ پرس درخشیدن ان را خواهید دید، در واقع یک مزیت کلی فرنچ پرس نیز همین موضوع می باشد که قهوه شما در آن کاملا نمایان است.

مسئله ای که یک مطبوعات فرنچ پرس در واقع برای چند دقیقه قهوه را کاملا در خود می گیرد و سپس شما تصمیم می گیرید که چه مدت می خواهید آن را بگذارید بماند.

همچنین این واقعیت وجود دارد که در آن شما کنترل کاملی بر دمای آب دارید، بنابراین می توانید از آب غیر جوش نیز در آن استفاده کنید که در مقایسه با قهوه ساز قطره ای که نمی تواند چیزی غیر از آب تقریباً در حال جوش استفاده کند، زیرا آب فقط به این ترتیب تا قسمت قهوه منتقل می شود، مزیت دارد!

اگر خانواده پر جمعیتی هستید که قهوه خور می باشید پیشنهاد ما به شما قطره ای می باشد، این دستگاه ها می توانند تا 12 فنجان در هر چرخه دم کنن ، بنابراین همه را تحت پوشش قرار می دهید.

اگر مهمانان زیادی برای شما می آیند و هر بار نیاز به نوشیدن قهوه برای همه دارید ، این دستگاه بسیار مفید است.

فرنچ پرس بسته به سایز آن می توانند 2 الی 6 فنجان قهوه به شما بدهند، زیرا هدف آنها بیشتر روی کیفیت می باشد تا حجم قهوه، پس در این مورد نیز اگر بخواهیم مقایسه کنیم نیز قهوه ساز قطره ای برای جمعیت های زیاد گزینه مناسب تری می باشند.

بنابراین اگر بخواهید از یک رست سبک و لایت در قطره ای استفاده کنید، برخی از کیفیت های رست سبک را از دست خواهید داد. بعلاوه فیلتر کاغذ آن بسیاری از روغن های قهوه زیبا را به خود جذب می کند.

یک فرنچ پرس از آنجا که کاملاً قادر به کنترل همه چیز می باشد، یک فنجان از رست سبک به شما می دهد که اگر علاقه داشته باشید می تواند آن را تبدیل به یک فنجان رست تیره کند و به شما بدهد.

موضوعی که در قهوه ساز قطره ای بسیار جذاب است، این است که آنها نیمه خودکار هستند و بعضی از آنها حتی قابل برنامه ریزی هستند که در یک زمان مشخص به خودی خود روشن شوند.

یکی از مزیت های بسیار اصلی آنها می باشد که آنها را برای کسانی که کارمند هستند و وقت زیادی موقع صبح ها برای نوشیدن قهوه ندارند می توانند از روز قبل این دستگاه ها را برنامه ریزی کند.

و همچنین در زمان استفاده از آن اگر قهوه شما اضافه بیاید می توانید آن را گرم نگه دارید و به طور مثال بعد از یک ساعت آن را بنوشید گزینه ای که در فرنچ پرس اصلا اتفاق نمی افتد و شما باید کاملا آن را مصرف کنید.

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 18

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در ادامه موضوع قبلی خود و بررسی و انتخاب فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای برای شما سعی داریم به طور کلی تفاوت ها و مزیت های این دو را برای شما بازگو کنیم.

سعی داریم تا شما با اطلاع از آن منو کافه خود را مدرن کنید و در راه اندازی کافی شاپ موفق شوید. امروزه داشتن اطلاعات برای انتخاب و خرید یک وسیله که بتواند تمام نیاز های ما را رفع کند از اهمیت بالایی برخوردار است، تجهیزات و وسایل قهوه نیز از این موضوع مستثنی نیست و ما در اینجا موضوع انتخاب فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای را بررسی می کنیم.

اگر شما عاشق طعم ها و بافت های ظریف قهوه خود هستید و دنبال این هستید که ویژگی های طعمی قهوه خود را به طور کامل درک کنید پیشنهاد ما فرنچ پرس است!

نحوه کار فرنچ پرس به گونه ای می باشد که دم شده ما یکی از خوش طعم ترین ها از نظر رایحه و عطر شود، تقریبا رایحه ای شبیه به قهوه دم شده ترکی به همراه می آورد.

قهوه شما در فرنچ پرس خیلی خوب خیس می خورد یا حداقل همانطور که شما دوست دارید، دمای آب در آن به خود شما بستگی دارد، به این معنی که اگر دوست دارید می توانید با دمای پایین تری کار کنید و اگر قهوه لایت تری دارید می توانید آن را برای مدت طولانی تری اجازه دم کشیدن دهید.

روغن های قهوه نیز در آن بهتر بیرون می آیند، در حالی که در مورد قهوه ساز قطره ای، این سطح از جزئیات در فنجان شما وجود نخواهد داشت، البته این موضوع می تواند هم خوب باشد هم بد، بسته به خواسته شما از قهوه تان دارد.

هنگام تهیه قهوه فارغ از نوع رست دمای آب بسیار مهم است، اکثر قهوه ساز های قطره ای به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که قهوه را به نقطه جوش نمی رسانند، زیرا آنها برای ارائه قهوه خوب ساخته شده اند.

این موضوع نیز بسته به شما می تواند خوب یا بد باشد زیرا در رست های متوسط و دارک خیلی دمای بالای آب در آن تاثیر گذار نمی باشد اما این موضوع برای رست لایت کمی متفاوت است، همانطور که گفتیم این دستگاه گزینه مناسب برای آن نمی باشد.

این موضوع که خرید قهوه بیشتر به طور بسته بندی و محصولات آماده از فروشگاه ها می باشد باید به آن دقت کرد که بیشتر شرکت ها و برندها سعی می کنند قهوه های خود را در آسیاب های ریزتر عرضه کنند.

البته وجود دارند مراکز خرید قهوه تخصصی که انواع مدل های کلی از آسیاب قهوه را در اختیار دارند و عرضه می کنند ولی ما حالت کلی آن را بررسی کردیم.

هرچه آسیاب کوچکتر باشد سرعت استخراج آن سریعتر است، مانند اسپرسو. این امر گاهی اوقات منجر به استخراج بیش از حد می شود، برعکس ، هرچه آسیاب بزرگتر باشد ، سرعت استخراج آن کندتر است که باعث می شود طعم آن برجسته تر شود.

آسیاب های بزرگ قهوه باعث می شوند تا کافئین و طعم آنها آزاد شود و طراحی فرنچ پرس به گونه ای است که این آسیاب ها گزینه مناسب تری برای آنها می باشد، زیرا آسیاب های ریزتر درون فرنچ پرس قوطه ور می شوند و طعم خوبی به قهوه شما نمی دهند.

در حالی که این موضوع برای قهوه ساز قطره ای فرق می کند و به گونه ای طراحی شده که آسیاب های ریزتر که خیلی خیلی بیشتر در دسترس می باشند به خوبی در آنها دم کشیده شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

در مورد زمان دم کشیدن نیز این موضوع در مورد قهوه ساز قطره ای خیلی قابل کنترل نیست، هرچند می شود با تنظیم فیلتر آن کمی این زمان را تغییر داد ولی باز هم مشکلات خود را دارد.

اما فرنچ پرس به شما امکان کنترل همه چیز را می دهد، بله کاملاً همه چیز! در صورت تمایل دمای آب می تواند تا 80 درجه سانتیگراد در 176 درجه فارنهایت باشد و می توانید رست لایت و متوسط ​​خود را به میزان دلخواه خود دم کنید.

جنبه دیگری که باید هنگام تهیه یک قهوه ساز جدید به آن فکر کنید، این موضوع است که تمیز کردن آن کار آسانی است؟

در این مورد فرنچ پرس قطعا بازنده رقابت خواهد بود، می بینید که فیلتر فلزی که محلول قهوه را از دم کرده قهوه جدا می کند بسیار بسیار سخت تمیز می شود. حتی اگر مدلی دریافت کنید که دارای یک فیلتر کاملاً ساده باشد، اما موضوعی وجود دارد به نام روغن قهوه که باید به آن توجه زیادی در انجام اینکار کنید.

گوشه ها و منافذی وجود دارد که روغن به آنها نفوذ می کند و شما واقعاً نمی توانید با اسفنج، اسکاج یا گاهی حتی با برس به آنها برسید.

و اگر نتوانید فیلتر را خیلی خوب تمیز کنید، جمع شدن آن وقتی با مرور زمان اتفاق می افتد باعث ایجاد  طعم و مزه ای به قهوه می شود که طعم اصلی قهوه شما را کمی تحت تاثیر قزار می دهند.

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: تکنیک راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

با توجه به اینکه فرآیند رست دادن قهوه یا همان برشته کردن قهوه با تغییرات عمده ای بر روی ساختار و طعم قهوه شما همراه است، دانستن دقیق اتفاقاتی ک در این فرایند می افتد برای شما بسیار موثر است.

عدم توجه و ندانستن این موضوعات ممکن است برای تهیه قهوه شما باعث ایجاد مشکلات، معایب و نواقصی کند که موجب خراب شدن طعم قهوه شما شود.

روند رست دادن قهوه فرآیندی کاملاً پیچیده است که نیاز به دانش زیادی در مورد دانه های قهوه و ساختار آنها دارد تا شما بتوانید اینکار را به نحو احسنت انجام داده و از بروز مشکلات احتمالی در انجام این کار جلوگیری کنید.

در طی فرآیند رست دادن قهوه برخی چیزها در داخل دانه های سبز قهوه تبدیل می شوندو نغییر می کنند، این تغییرات اصلی ترین عواملی هستند که می توانند باعث خراب شدن قهوه شما شود.

ساختار، تراکم و شکنندگی از جمله ویژگی های متغیر آن می باشد، CO2 و سایر عناصر به داخل دانه های سبز فشار وارد می کنند و ساختار داخلی آن را به طور قابل توجهی دگرگون می کنند، از سخت و خشن بودن به شکننده و متخلخل بودن!

وزن و رطوبت دانه های سبز با تبخیر آب و مواد آلی در حدود 15 الی 20 درصد کاهش می یابد به خاطر این موضوع دانه ها تقریباً پوست نقره ای خود را از دست می دهند و در خط وسط دانه تغییرات جزیی مشاهده می کنید!

و رنگ دانه ها از آنجا که قندها کاراملی شده و سلولز کربونیزه می شود، رنگ آنها از سبز به “قهوه ای” تغییر پیدا می کند.

موضوع دیگر حجم دانه های می باشد که بخاطر فشاری که توسط گازها از داخل به دانه ها وارد می شود، حجم آنها را بین 40 تا 60 درصد افزایش می دهد و اندازه آنها بزرگتر می شود.

از بین رفتن ترکیبات آلی از اتفاقات دیگر این فرایند است، شکر و آب از جمله موادی است که می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد اما نکته قابل توجه کافئین است که تقریبا بدون هیچگونه تغییری باقی می ماند.

رایحه ها و روغن ها آخرین تغییری است که در زمان رست دادن از طریق تجزیه و واکنش مواد مختلف ایجاد می شود، هرچه روند رست دادن طولانی تر باشد، تعداد قطرات روغن که در سطح دانه ظاهر می شوند بیشتر است و رایحه بیشتری نیز آزاد می شود.

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم در فرآیند رست دادن قهوه با جذب گرما، دانه های قهوه شروع به تغییر رنگ می کنند و به مرور رنگ آنها کاملا تیر می شود اما باید بگوییم که معیار رنگ اصلا معیار مناسبی برای فهمیدن میزان رست نیست.

مستر رستر یا همان متخصصان رست قهوه بر این باورند که ترکیبی از دما، بو، رنگ و صدا می تواند ترکیب ایده آلی برای درک و مشخص شدن رست قهوه شما باشد که باید در نظر بگیرید.

بله درست است صدا! شاید در ابتدا خیلی به آن دقت نکرده باشید ولی در این فرایند صدا می تواند کار شما را بسیار راحت تر کند، در حین رست در دو درجه دمایی مختلف شما دو صدا از داخل دانه های می شنوید که در اصطلاح به این صداها شکست یا کرک می گویند.

صدای اول که بیان کننده رست لایت یا سبک می باشد که در اصطلاح به آن ترک اول می گویند که اصولا در دمای 196 درجه سانتیگراد این اتفاق می افتد که در آن مقدار زیادی از رطوبت دانه های تبخیر شده و از لحاظ حجم نیز دانه ها بزرگتر می شوند.

صدای دوم نیز نشان گر تغییر ساختار دانه های شما می باشد که اصولا در در دمای 224 درجه اتفاق می افتد.

 

منبع : شیوه رست کردن قهوه 

 

 



:: برچسب‌ها: رست کردن قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

هر چند دانستن تفاوت های میان دو قهوه و مقایسه آنها شاید برای شما گاهی خیلی مهم و ضروری نباشد اما در مورد نوشیدنی های کلاسیک و اصلی قهوه یعنی کاپوچینو و اسپرسو این موضوع کاملا متفاوت است!!

کاپوچینو و اسپرسو دو نوشیدنی می باشند که دانستن آنها تقریبا تمام منو های کافی شاپ ها را برای شما قابل فهم می کنند، زیرا آنها پایه اصلی قهوه و نوشیدنی های مشتق شده از آن می باشد.

 

اگر بخواهیم ایده تازه ای برای راه اندازی کافی شاپ در یک جمله و بسیار صریح این موضوع را بیان کنیم که، تفاوت اصلی کاپوچینو با اسپرسو این است که کاپوچینو شیر دارد در حالی که اسپرسو ندارد!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 18

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

قهوه ساز کمکس Chemex را می توان یکی از محبوب ترین در بین سایر رقبای آن شناخت، این وسیله دم کردن قهوه دارای ظاهری بسیار زیباست که می تواند به طور همزمان برای چند نفر قهوه آمده کند.

کمکس بخاطر ظاهر و نحوه دم آوری جذاب خود توانسته به یکی از متداول ترین وسیله های دم کردن قهوه در منازل و کافی شاپ ها به حساب بیاید و جایگاه ویژه ای در بین دوست داران قهوه پیدا کند.

در ابتدا بهتر است بدانیم در سال 1941 بود که یک شیمی دان آلمانی به نام Peter J. Schlumbohm این دستگاه دم را اختراع کرد.

او یک وسیله آزمایشگاهی که شبیه به قیف بود را با یک وسیله شیشه ای به نام ارلن مایر را که هنوز هم به طور گسترده در آزمایشگاه ها استفاده می شود را به هم چسباند و در واقع وسیله ای از ترکیب این دو ساخت!

این وسیله ساخته شده برای تهیه قهوه یک قیف بزرگتر نیاز داشت تا در هنگام ریختن آب بر روی قهوه، سطح تماس قهوه، آب و هوا به حد کافی باشد.

نقص دیگر نیز این بود که وقتی آب جوش اضافه می شد وسیله های شیشه ای دمای بالایی پیدا می کردند، به همین خاطر نیاز بود که برای نگه داشتن کمک و جا به جا کردن آن به فکر اصلاح آن بیفتند، که اضافه شدن کمربند چوبی راه حل مناسبی بود.

کمکس یکی از دستگاههایی است که از روش دم آوری به نام “خیساندن” استفاده می کند، که گاهی اوقات به آن روش “قطره ای” یا “جاذبه دم” نیز می گویند.

دم آوری قهوه به روش خیساندن شامل جریان ثابتی از آب است که از طریق بستر قهوه آسیاب شده و از فیلتر عبور می‌‌کند.

قهوه دم شده توسط کمکس را می توان تقریبا یک قهوه سبک به حساب آورد، اما میزان آب مصرفی شما روی آن بسیار تاثیر گذار است و شما می توانید با تنظیم آن قهوه خود را غلیظ تر کنید.

دمای آب مورد نیاز شما 93 درجه سانتیگراد می باشد که باید دقت کنید بعد از رسیدن به این دما حتما 20 ثانیه صبر کنید و سپس آب را اضافه کنید.

برای شکوفا شدن قهوه شما لازم است از قاعده تحریک پذیری قهوه استفاده کنید و در واقع باید آب را به صورت منقطع استفاده کنید و چند ثانیه زمان بدهید که قهوه شما با گذشت زمان طعم مناسب خود را آزاد کند.

روش های دیگر دم کردن، غوطه وری (به عنوان مثال در فرنچ پرس) و فشار (به عنوان مثال اسپرسو) و ترکیب این دو (به عنوان مثال ائروپرس) می باشد.

یک باریستا باید اصول دم کشیدن قهوه، روش و دستگاه مورد نظر را به خاطر بسپارد تا بتواند یک قهوه متفاوت و ویژه به عمل بیاورد، والا هر فردی می تواند قهوه را ریخته و آب جوش بر روی آن بریزد!!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 36

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

آئروپرس و کمکس دو وسیله یا روش دم کردن قهوه می باشند که اگر از دوست داران و علاقه مندان نوشیدن قهوه باشید قطعا نام آنها را شنیده اید، اما دانستن این موضوع که این دو روش چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک برای شما مناسب می باشد، موضوعی می باشد که سعی داریم با هم آن را بررسی کنیم.

اگر بخواهیم به طور کاملاً خلاصه و تیتر بار تفاوت بین آئروپرس و کمکس را برای شما بازگو کنیم باید بگوییم: طرح، زمان دم کشیدن، قابل حمل بودن، ضخامت و اندازه فیلتر  مهمترین این موارد می باشند.

در زیر ما این موارد را باهم بررسی کردیم و قهوه ای که شما باید از آنها انتضار داشته باشید را برای شما بازگو کردیم:

در ابتدا بین آئروپرس و کمکس به سراغ طراحی آئروپرس می رویم که به گونه ای طراحی شده که برای آماده کردن  یک فنجان قهوه می باشد، شما می توانید قهوه خود را به طور یکدفعه ای آماده کنید و در واقع خیلی قادر به کم و زیاد کردن متغیرها در حین تهیه قهوه خود ندارید.

شما در ابتدای کار لازم است که فیلتر کاغذی و فنجان قهوه خود را گرم کنید،  و سپس 17 گرم دانه قهوه را وزن و جدا کنید و آنها را با استفاده از گریندر در اندازه های متوسط متمایل به ریز آسیاب کنید.

فیلتر کاغذی خود را درون درپوش فیلتر قرار دهید و آن را درون قسمت بالای محفظه آئروپرس قرار دهید. سپس پیستون انتقال هوا آن را بگیرید و داخل قسمت بالای محفظه قرار دهید.

اکنون باید ائروپرس خود را معکوس کنید تا پیستون در پایین و محفظه در بالا قرار بگیرد، قهوه تازه آسیاب شده خود را در محفظه قرار داده و آن را بر روی ترازو خود قرار دهید.

سپس ترازو خود را صفر کرده و آب خود را که از قبل گرم کرده اید را به اندازه 250 میلی لیتر به آن اضافه کنید، دقت کنید بهتر است برای ارتباط کامل آب و قهوه خود آنها را کمی با هم مخلوط کنید.

پس از اتمام این کار فیلتر کاغذی که قبلا داغ کرده بودید را کمی آب بروی آن ریخته تا طعم کاغذ آن از بین برود، سپس بر روی درپوش گذاشته و آن را از بالا بر روی مخفظه آئورپرس خود محکم ببندید.

سپس آن را برعکس کرده و بر روی فنجان خود قرار دهید و شروع کنید به آرامی پیستون را فشار دهید، جوری زمان بندی کنید که کار شما 20 ثانیه طول بکشد و پیستون را تا چسبیده شدن به قهوه آسیاب شده خود پایین ببرید.

بر خلاف ائروپرس، طراحی کمکس برای آماده کردن قهوه در تعداد بالا می باشد، تعداد رایجی که با آن می توان آماده کرد، سه، شش و ده فنجان می باشد که ما در اینجا نحوه تهیه برای 3 فنجان را برای شما تشریح می کنیم.

در ابتدای کا توصیه میکنیم که فیلتر کاغذی خود را بر روی دهانه کمکس خود گذاشته و با ریختن آب داغ بر روی آن طعم فیلتر خود را بشویید و سپس آب داخل آن را خالی کنید، با این کار عطر و طعم کاغذ و هرگونه ماده اضافی را از کمکس خارج می کنید و همزمان وسیله خود را نیز داغ می کنید. در این بخش باید گفت که تهیه آئروپرس را حتما در منوی کافی شاپ بگذارید تا راه اندازی موفق کافه مدرن را تضمین نمایید. 

در ادامه 15 گرم قهوه آماده کنید و آن را با گریندر به حالت متوسط رو به درشت آسیاب کنید، در ادامه قهوه را درون فیلتر ریخته و در مرحله اول به اندازه دو برابر قهوه خود یعنی 30 میلی لیتر آب به آرامی بر روی قهوه خود بریزید.

این مرحله شکوفا نامیده می شود و هنگامی اتفاق می افتد که آب به قهوه اضافه می شود و دی اکسید کربن آزاد می شود و در نتیجه حباب های زیادی ایجاد می شود.

پس از حدود نیم دقیقه شروع به افزودن آب بیشتر کنید، در نظر داشته باشید که کل زمان دم کردن شما باید 3 دقیقه طول بکشد.

همه آب را به طور هم زمان اضافه نکنید بلکه سعی کنید آن را بر اساس زمان دم کرده خود با اضافه کردن 30 میلی لیتر در هر بار کنترل کنید، این کار منجر به استخراج بهتر قهوه شما می شود.

هنگامی که به مقدار 250 میلی لیتر آب رسیدید، ریختن آن را متوقف کنید، فیلتر کاغذی که همراه کف قهوه است بردارید، و از نوشیدن قهوه دم کرده خود لذت ببرید.

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در تهیه قهوه کن لچه چیزی که شما را به آن بسیار توصیه می کنیم استفاده از دانه های قهوه تازه آسیاب شده با رست بالا می باشد مانند رست فرانسه!

این نوع رست و تفت دادن باعث ایجاد قهوه ای تیره و قوی می شود، که آن را برای نوشیدن در صبح بسیار مناسب می کند و برای از بین بردن خواب آلودگی شما بسیار موثر است.

سعی کنید از قهوه های قوطی برای این کار استفاده نکنید زیرا در بیشتر مواقع آسیاب احتمالاً در آنها خیلی بزرگ است و کیفیت دانه های قهوه نیز خیلی برای نوشیدن در صبح مناسب نمی باشد.

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

بعد از راه اندازی کافی شاپ و برای سرو مشتری ها در تهیه قهوه صبح بخاطر اسیدهایی که شب قبل در دهان ما ترشح می شود اصولا طعم دهن ما مناسب نیست و به طعم ها خیلی حساس می شویم.

به همین خاطر اگر طعم آبی را که از شیر آب آشپزخانه خارج می شود دوست دارید، از آن استفاده کنید! و اگر آب لوله کشی خود را برای نوشیدن استفاده نمی کنید زیرا مواد معدنی زیادی در آن وجود دارد یا طعم کلر دارد، پس با آن قهوه هم درست نکنید!

به این نکته دقت کنید که اگر طعم آب شما برای نوشیدن مناسب نیست، قطعا طعم قهوه ساخته شده با آن نیز طعم خوبی نخواهد داشت، در این صورت بهتر است از آب تصفیه شده یا بطری استفاده کنید.

 

این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید برای تهیه اسپرسو خود به خرید یک ماشین فانتزی و حرفه ای روی بیاورید، بیشتر اسپانیایی ها یک قهوه ساز به سبک ایتالیایی دارند،  بسته به میزان مصرف شما، یک اسپرسو ساز ساده stove-top بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد:

برای تهیه قهوه خود کافی است قسمت پایین آن را با آب سرد پر کنید. قسمت فیلتر فلزی را از وسط با قهوه ریز آسیاب شده پر کنید و قطعات را به هم ببندید.

قابلمه قهوه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت دهید تا آب در محفظه بالایی بجوشد و پر شود. وقتی صدای بیرون زدن هوا را می شنوید و قسمت بالایی (گلدان) پر از قهوه شده است می توانید گاز خود را خاموش کنید.

شیر را گرم کنید، اگرچه می توانید شیر را درون همان اسپرسو ساز stove-top خود گرم کنید اما تمیز کردن آن سخت است!

توصیه ما این است که شیر مورد استفاده خود را درون یک لیوان بزرگ ریخته و داخل مایکروویو قرار دهید تا شیر شما تقریبا به حالت جوش در بیاید، در اسپانیا بیشتر کافی شاپ ها و مردم از شیر پرچرب و کامل استفاده می کنند، اما نظر و توصیه ما استفاده از شیر 2 درصد چربی می باشد که از لحاظ سلامتی نیز گزینه مناسبتری می باشد.

در مرحله آخر نیز ترکیب و مخلوط کردن شیر و قهوه می رسد که به سلیقه افراد مختلف این موضوع متفاوت است و می تواند تغییر کند اما نسبتی که ما آن را توصیه می کنیم حدودا 1/3 فنجان قهوه و 2/3 شیر می باشد

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

نوشیدنی قهوه با شیر یک ترکیب محبوب و دوست داشتنی می باشد که باعث شده انواع مدل های مختلفی از قهوه به وجود بیاید که یکی از آنها قهوه کن لچه می باشد.

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

در تهیه قهوه کن لچه چیزی که شما را به آن بسیار توصیه می کنیم استفاده از دانه های قهوه تازه آسیاب شده با رست بالا می باشد مانند رست فرانسه!

این نوع رست و تفت دادن برای طراحی منو راه اندازی کافی شاپ باعث ایجاد قهوه ای تیره و قوی می شود، که آن را برای نوشیدن در صبح بسیار مناسب می کند و برای از بین بردن خواب آلودگی شما بسیار موثر است.

سعی کنید از قهوه های قوطی برای این کار استفاده نکنید زیرا در بیشتر مواقع آسیاب احتمالاً در آنها خیلی بزرگ است و کیفیت دانه های قهوه نیز خیلی برای نوشیدن در صبح مناسب نمی باشد.

در تهیه قهوه صبح بخاطر اسیدهایی که شب قبل در دهان ما ترشح می شود اصولا طعم دهن ما مناسب نیست و به طعم ها خیلی حساس می شویم.

به همین خاطر اگر طعم آبی را که از شیر آب آشپزخانه خارج می شود دوست دارید، از آن استفاده کنید! و اگر آب لوله کشی خود را برای نوشیدن استفاده نمی کنید زیرا مواد معدنی زیادی در آن وجود دارد یا طعم کلر دارد، پس با آن قهوه هم درست نکنید!

به این نکته دقت کنید که اگر طعم آب شما برای نوشیدن مناسب نیست، قطعا قهوه ساخته شده با آن نیز طعم خوبی نخواهد داشت، در این صورت بهتر است از آب تصفیه شده یا بطری استفاده کنید.

این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید برای تهیه اسپرسو خود به خرید یک ماشین فانتزی و حرفه ای روی بیاورید، بیشتر اسپانیایی ها یک قهوه ساز به سبک ایتالیایی دارند،  بسته به میزان مصرف شما، یک اسپرسو ساز ساده stove-top بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد:

برای تهیه قهوه خود کافی است قسمت پایین آن را با آب سرد پر کنید. قسمت فیلتر فلزی را از وسط با قهوه ریز آسیاب شده پر کنید و قطعات را به هم ببندید.

قابلمه قهوه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت دهید تا آب در محفظه بالایی بجوشد و پر شود. وقتی صدای بیرون زدن هوا را می شنوید و قسمت بالایی (گلدان) پر از قهوه شده است می توانید گاز خود را خاموش کنید.

شیر را گرم کنید، اگرچه می توانید شیر را درون همان اسپرسو ساز stove-top خود گرم کنید اما تمیز کردن آن سخت است!

توصیه ما این است که شیر مورد استفاده خود را درون یک لیوان بزرگ ریخته و داخل مایکروویو قرار دهید تا شیر شما تقریبا به حالت جوش در بیاید، در اسپانیا بیشتر کافی شاپ ها و مردم از شیر پرچرب و کامل استفاده می کنند، اما نظر و توصیه ما استفاده از شیر 2 درصد چربی می باشد که از لحاظ سلامتی نیز گزینه مناسبتری می باشد.

در مرحله آخر نیز ترکیب و مخلوط کردن شیر و قهوه می رسد که به سلیقه افراد مختلف این موضوع متفاوت است و می تواند تغییر کند اما نسبتی که ما آن را توصیه می کنیم حدودا 1/3 فنجان قهوه و 2/3 شیر می باشد.

 

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در اینجا سعی داریم در مورد موضوعی که بسیار در شرایط حال دقت به آن، برای کیفیت سلامت ما تاثیر گذار است صحبت کنیم، ارگانیک بودن مواد غذایی و به طور اختصاصی قهوه ارگانیک و بررسی همه جوانب آن!

طی حدود یک دهه گذشته مواد غذایی ارگانیک، هم در فروشگاه ها از لحاظ فروش و هم در روند سلامتی با گسترش و محبوبیت بسیار بالایی همراه شده اند، اما آیا واقعاً لازم است که وقتی صحبت از قهوه است نیز آن را در نظر بگیریم؟ آیا قهوه معمولی به اندازه قهوه ارگانیک خوب نیست و تفاوت آنها خیلی بالاست؟ اینها سوالاتی هستند که سعی داریم به آنها جواب بدهیم.

شاید بهتر است این ایده راه اندازی کافی شاپ را عملی نمایید و بدانید بخاطر استفاده از بیش از 200 سموم دفع آفات در محصولات قهوه که به طور متداول رشد می کنند، قهوه غیر ارگانیک یکی از محصولات شیمیایی است که در بین کالاهای کشاورزی در دنیا به شدت شیمیایی شده است.

از آنجا که دانه های قهوه در تمام روز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار می گیرند، سیستم ایمنی گیاهان قهوه ضعیف شده و باعث حساسیت بیشتر آنها نسبت به حشرات و آفات می شود.

پس از آن کشاورزان باید مقادیر زیادی سموم دفع آفات و حشره کش ها را مستقیماً روی دانه های قهوه بپاشند که به طور حتم در نوشیدنی که مردم روزانه می نوشند بسیار تاثیرات منفی دارد.

با استفاده از این فرآیند می بینید که اینکار فقط برای سلامتی ما مضر نیست، بلکه برای کشاورزانی که قهوه را نیز پرورش می دهند بسیار سمی می باشد.

اگر بخواهیم تعریفی ساده و شفاف از قهوه ارگانیک برای شما ارائه کنیم باید بگوییم: وقتی قهوه بدون استفاده از کودهای شیمیایی، کودهای مصنوعی، سموم دفع آفات یا ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی رشد شود، به آن ارگانیک می گوییم.

یک جمله و ضرب المثل در اروپا وجود دارد که می گوید: “شما همان چیزی هستید که می خورید، بنابراین سریع، ارزان، آسان یا تقلبی نباشید.” این موضوع برای قهوه شما نیز صادق است.

اگر نمی خواهید یک فنجان قهوه که در معرض آفت کش ها، علف کش ها، قارچ کش ها و کودهای مضر قرار گرفته است بنوشید، قهوه ارگانیک راهی مطمئن برای تضمین سالم ترین تجربه قهوه در عین حال بهترین گزینه برای محیط زیست نیز می باشد.

برخی ممکن است استدلال کنند که بازار ارگانیک فقط یک مد است و غذا و نوشیدنی در سراسر جهان برای فروش باید سطح کیفیت خاصی را حفظ کنند، بنابراین برچسب ارگانیک را تا حدی کلاهبرداری می دانند.

همانطور که از اطلاعات ذکر شده در بالا مشاهده می کنید، قهوه غیر ارگانیک برای کسی که آن را می نوشد، آن را پرورش می دهد یا حتی کسانی که در آن منطقه فقط زندگی می کنند نیز خیلی گزینه مناسبی نمی باشد.

یک کشاورز ارگانیک کار خود را با یک کود طبیعی آغاز می کند. این معمولاً چیزی است که از خود تفاله قهوه یا کود گاوی حاصل می شود، در ابتدای مراحل لازم نیست به اندازه یک کشاورز معمولی ( کشاورز قهوه غیر ارگانیک) با حشرات یا آفات مبارزه کند، البته در ادامه مشکل مشابه علف های هرز را خواهد داشت.

برای این منظور کشاورز ارگانیک از روش های طبیعی برای رفع علف های هرز استفاده می کند، اینکار می تواند شامل سوزاندن علف های هرز، استفاده از حیوانات برای خوردن علف های هرز یا روش های دیگر باشد.

اما یک کشاورز معمولی فرآیند خود را با سم دادن خاک برای از بین بردن هر گونه قارچ طبیعی که در آن می باشد شروع می کند، مرحله بعدی کوددهی خاک با کود شیمیایی که بر پایه نفت تهیه می شوند، است.

در زمنیه راه اندازی کافی شاپ این موارد در نظر گرفته نمی‌شود. اما سپس دانه های قهوه قبل از کاشت در حشره کش ها و قارچ کش ها خیس می شوند، پس از کاشت بذرها، ماده شیمیایی دیگری به آب آبیاری اضافه می شود تا آفات از آن دور شوند، بعد از شروع جوانه زدن گیاهان قهوه، یک کشاورز قهوه غیر ارگانیک سم علف های هرز را روی آنها اسپری می کند تا علف های هرز احتمالی رشد نکنند.

با مقایسه این فرآیندهای کشاورزی در کنار یکدیگر انکار تفاوت عمده در روشهای رشد این محصولات قهوه دشوار است، نه تنها تأثیر زیادی بر محیط زیست ما دارد، بلکه می تواند عواقب جبران ناپذیری بر بدن ما نیز داشته باشد.

از طرف دیگر  نیز می توان گفت که مقررات مربوط به غذا و نوشیدنی به طور مساوی در سراسر جهان ایجاد نشده است، بنابراین ارگانیک بودن را می توان به عنوان یک ملاک جهانی ثابت و بسیار مناسب برای سنجش سلامت مواد غذایی دانست.

شاید پاسخ به این سوال که اگر بدانید آب آشامیدنی شما در معرض آفت کش ها قرار گرفته است، آیا آن را می نوشید؟ پس چرا در مورد نوشیدن قهوه خود خطر می کنید؟

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

به طور قطع قهوه یکی از محبوبترین نوشیدنی های جهان به حساب می آید که خیلی از ما هر روزه با آن سرو کار داریم و از نوشیدن آن لذت می بریم که شامل دو نوع اصلی می شود، قهوه فوری و قهوه معمولی!

شاید خیلی از دوست داران نوشیدن قهوه خیلی مایل به نوشیدن قهوه فوری نباشند و به نوعی آن را به عنوان یک قهوه اصل به حساب نیاورند اما باید این موضوع را بپذیریم با توجه به آمار، بیش از نیمی از قهوه مصرفی در جهان قهوه فوری می باشد.

اگر بخواهیم راه اندازی کافی شاپ مدرن را عملی نمایید به طور کلی در مورد این موضوع صحبت کنیم باید بگوییم که دو تفاوت اصلی بین قهوه فوری و قهوه معمولی وجود دارد، نخستین مورد میزان کافئین آنها می باشد.

به طور کلی قهوه فوری حاوی مقدار کمتری کافئین نسبت به قهوه معمولی می باشد، البته مقدار این کافئین بسته به مقدار قهوه فوری که برای نوشیدنی خود استفاده می کنید متفاوت است.

اما اگر بخواهیم مقدار معمول و رایج استفاده از آن در یک فنجان که حدودا یک قاشق می باشد بسنجیم این موضوع را، باید گوییم ک میزان کافئین قهوه فوری نسبت به قهوه معمولی حدودا 50 درصد می باشد.

این موضوع برای خیلی از افراد که نسبت به کافئین بالا حساس می باشند گزینه بسیار مناسبی باشد تا بتوانند با نوشیدن این قهوه هم از لذت نوشیدن قهوه بهره مند شوند و هم مجبور به دریافت کافئین بالا نیستند.

تفاوت دوم این دو قهوه در ترکیب شیمیایی آنهاست، وقتی دانه های قهوه فرآیند بو دادن و رست را طی می کنند، یک ماده شیمیایی به نام آکریل آمید تولید می کنند، این ماده شیمیایی ثابت شده باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان و مشکلات سیستم عصبی می شود.

این ماده شیمیایی تقریباً در قهوه فوری دو برابر قهوه معمولی وجود دارد، با این حال خبر خوب این است که ثابت شده مقدار تاثیرگذاری این ماده درون قهوه فوری به اندازه اثر آن در قهوه معمولی نمی باشد.

اگر بخواهیم به طور صریح جواب بدهیم باید بگوییم قطعا نه!! همانطور که در بالا ذکر شد، سطح آکریل آمید موجود در قهوه فوری درست است که کمی زیاد می باشد ولی تاثیرگذاری آن بسیار کم است.

و تمام فواید سلامتی ای که درباره قهوه معمولی وجود دارد در مورد قهوه فوری نیز وجود دارد، و به عنوان یک مکمل و نوشیدنی رژیم غذایی برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی می باشد.

البته لام است به این نکته دقت کنید که قهوه فوری به خودی خود اصلا برای سلامتی شما نه تنها ضرر ندارد بلکه فواید زیادی هم دارد ولی اصولا این قهوه با افزودنی هایی ترکیب می شود که لازم است به آنها دقت شود تا از حد معمول عبور نکنند، به همین خاطر توصیه ما این است قطعا سعی کنید از برندهای معتبر برای تهیه این نوع قهوه استفاده کنید.

در ابتدای کار سعی می کنیم توضیحی مختصری در مورد قهوه فوری ارائه دهیم، در واقع این قهوه اگر به اصل و ریشه آن بخواهیم نگاه کنیم باید بگوییم که همان قهوه معمولی و دم کرده می باشد که طبق فرایند ویژه ای قرار گرفته است.

در گذشته به صورت علمی در مورد این موضوع صحبت کرده ایم ولی اگر بخواهم به طور عامیانه تری صحبت کنیم باید بگوییم، قهوه دم کشیده شده ما طبق دو روش اسپری خشک و فریز کردن، خشک و نگهداری می شود.

در واقع فرایند ساده تهیه کردن آن به این گونه است که ما قهوه را دم میکنیم، سپس آن را خشک می کنیم، بسته بندی میکنیم، بعد از مدتی دوباره آن را با آب جوش ترکیب می کنیم و استفاده می کنیم.

منبع : راه اندازی کافی شاپ مدرن 



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

قهوه دم سرد یا همان کلد برو که گاهاً به نام قهوه سرد دم نیز می شناسید یکی از قهوه های جذاب دهه اخیر به حساب می آید که به مرور و با گذشت زمان توانسته با استقبال گسترده ای همراه شود و قطعا این همه استقبال در جهان برای آن بدون دلیل نبوده است، به همین خاطر سعی داریم فواید قهوه دم سرد را بری شما بازگو کنیم.

اینکه شما قهوه دم سرد را نسبت به قهوه دم گرم فقط به خاطر ذائقه تان ترجیح دهید موضوع کاملا متفاوتی می باشد، اینکه شما چه چیزی را بیشتر دوست دارید با اینکه کدام یک برای شما بهتر و مفیدتر است موضوع متفاوتی می باشد، پس چقدر عالی می شود که سلیقه شما با گزینه مفیدتر یکسان شود!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 10

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

باید گفت که برای راه اندازی کافی شاپ به مشکلات عدده ای بر خواهید خورد. از جمله اینکه چگونه منو ویژه را طراحی نمایید. 

شاید با دیدن این تیتر برایتان این سوال پیش آمده است که خرید قهوه و رابطه اش با یک حیوان چیست؟!!  ما در اینجا سعی داریم در مورد موضوعی که شاید از نظر خیلی از افراد جذاب است از زاویه ای دیگر نگاه کنیم تا جنایت و نامهربانی که بعضی از افراد برای رسیدن به سود بیشتر در حق یک حیوان به نام کپی لواک می کنند را بازگو کنیم.

قهوه کپی لواک یا مدفوع گربه یکی از گرانترین قهوه های جهان می باشد که نوشیدن آن با محبوبیت بسیار بالایی همراه است، این قهوه که از مدفوع یک حیوان آسیایی به نام زباد نخلی تهیه می شود باعث شده سو استفاده و ظلم زیادی از این حیوان شود.

ما در گذشته نحوه تهیه این قهوه گرانقیمت را برای شما توضیح داده ایم که اگر از آن اطلاع ندارید حتما مقاله را در زیر بخوانید

زباد نخلی حیوانی که از لحاظ شباهت بیشتر به راکُن و گربه نزدیک است، عاشق خوردن گیلاس های قهوه ناب می باشد که بخاطر آنکه معده آن قادر به هضم دانه های قهوه نمی باشد آن ها را دفع می کند، این دانه های دفع شده توسط افراد جمع آوری شده و پس از انجام فرایندهای خاص برای نوشیدن آماده می شود.

اما در گذشته افراد این دانه ها را در جنگلها جمع آوری می کردند و از نشویدن قهوه آن لذت می بردند ولی به مرور و گسترش صادرات این قهوه در جهان و اروپا باعث شد بسیاری از افراد تصمیم به نگهداری این حیوان (زباد نخلی) برای تهیه قهوه کنند.

اما طبق تحقیقاتی که بخش حفاظت حیات وحش دانشگاه آکسفورد انجام داده است مشخص شده که در کشور اندونزی که محل زندگی این حیوانات است، فاجعه ای سخت در حال انجام است.

افراد این منطقه این حیوان را به جای آنکه در جنگل باشند در قفس هایی با شرایط سخت، بدون سایه بان، فضای کوچک، فضای پوشیده شده از ادرار و زباله، بدون آب کافی و در محلی پر سر و صدا و بدون ارتباط با بیرون نگهداری می کنند.

زباد نخلی این حیوان دوست داشتنی در واقع در جنگل های به جز خوردن گیلاس های قهوه از میوه های دیگری مانند انبه، حشرات و خزندگان نیز تغذیه می کند و همین روند طبیعی می باشد که قهوه مدفوع گربه را دلچسب می کند.

اما انسان های سو استفاده گر علاوه بر فضا و شرایط نگهداری فاجعه بار برای این حیوان، در تغذیه نیز فقط از گیلاس های قهوه برای تغذیه زباد نخلی استفاده می کنند و آنها مجبور می شوند فقط با دانه های قهوه موجود در قفس شان زندگی کنند.

و همچنین این حیوان در جنگ سعی می کند مرغوبترین و رسیده ترین گیلاس ها را برای تغذیه خود استفاده کند در حالی که این سود جویان از دانه های قهوه قدیمی و بی کیفیت روبوستا برای غذا دادن به این حیوان استفاده می کنند.

البته همین دلیل کافیست که از خرید این قهوه کاملا منصرف شوید زیرا قاعده و اصل این قهوه بخاطر کیفیت گیلاس های انتخاب شده توسط این حیوان می باشد و همین عامل است که قیمتی نزدیک به طلا به این قهوه می دهد. این نوع قهوه می تواند یکی از خاص ترین ها در منو شما باشد و راه اندازی کافی شاپ را با موفقیت همراه نماید. 

طبق آماری که انجام شده است نشان می دهد تقریبا 80 درصد قهوه کپی لواک موجود در جهان بدل و غیر اصل می باشد.

پس توصیه ای که ما در این زمینه می کنیم علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و نجات این حیوان از دست سود جویان، برای حفظ پول خود و عدم خرید قهوه بدل به جای اصل از خرید این قهوه منصرف شوید

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

این اتفاق را می‌توان قبل از راه اندازی کافی شاپ  از میز و صندلی‌های بزرگ که بیشتر حالت سوشیال یا اجتماعی دارند، از چند میز تحریر یک نفره و موسیقی لایت و آرامش بخش کافه و حتی از چراغ‌های مطالعه آن متوجه شد. کارفه بستری است برای ایونت‌ها و اتفاقات فرهنگی روز.

 

در همین مدت کم تاسیس کارفه چندین اتفاق فرهنگی هنری در این کافه رخ داده است بعنوان مثال جشن رونمایی و امضای کتاب «چای نعنا» که سفرنامه آقای منصور ضابطیان، مجری تلویزیون، به کشور مراکش بوده و با حضور اهالی هنر و علاقمندان به کتاب ایشان در این کافه برگذار شده است.

این اتفاق را می‌توان از میز و صندلی‌های بزرگ که بیشتر حالت سوشیال یا اجتماعی دارند، از چند میز تحریر یک نفره و موسیقی لایت و آرامش بخش کافه و حتی از چراغ‌های مطالعه آن متوجه شد. کارفه بستری است برای ایونت‌ها و اتفاقات فرهنگی روز.

 

در همین مدت کم تاسیس کارفه چندین اتفاق فرهنگی هنری با راه اندازی کافی شاپ در این کافه رخ داده است بعنوان مثال جشن رونمایی و امضای کتاب «چای نعنا» که سفرنامه آقای منصور ضابطیان، مجری تلویزیون، به کشور مراکش بوده و با حضور اهالی هنر و علاقمندان به کتاب ایشان در این کافه برگذار شده است.

کافه از پاتوق‌های اصلی هنرمندان است و گاها بحث‌های کاری و هنری که پایانی برای شان نیست به درازا می‌انجامد و شاید این اتفاق مورد نظر بسیاری از کافه داران نباشد. چرا که در ورودیه برخی از کافه‌ها می‌توان این تابلو را مشاهده کرد که حداکثر مدت استفاده از میزها برای مثال یک ساعت و حتی در برخی اماکن شلوغ به ۲۰ دقیقه هم کاهش یافته است.

 

کافه کارفه با موقعیت مکانی بسیار دنج و آرامی دارد و با فضای بزرگ خود و حس و انرژی مثبتی که در آن جاری است برای شما محدودیتی ندارد و قطعا به زودی به پاتوقی برای اهالی این عرصه و البته کافه گردها و گافه بازها تبدیل خواهد شد. البته فراموش نکنید که قبل از رفتن به این کافه با آن‌ها تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

متاسفانه هدف اکثر افرادی که ایده یا سرمایه تاسیس یک کافه یا رستوران را دارند تنها کسب سود و منفعت مالی است و به این حرفه فقط به چشم یک بنگاه تجاری نگاه می‌کنند. این دیدگاه باعث شده که در سطح شهر کافه‌هایی ببینیم که بسیار شبیه به هم و تکراری هستند. آن‌هایی که با کپی برداری، آن هم به شدت ضعیف، از نمونه‌های موفق این عرصه بازگشایی شده‌اند

 

قطعا اگر آدرس دقیق کافه کارفه ندانید و از قبل برای رفتن به آن برنامه نچیده باشید، گذرتان به اینجا نخواهد افتاد. کافه کارفه در انتهای یک کوچه بن بست و در حوالی خیابان ایرانشهر و پارک هنرمندان قراردارد.

 

 

راه اندازی کافی شاپ و کافه نسبتا بزرگی است چرا که در یک خانه بزرگ حیاط دار نسبتا قدیمی تاسیس شده است. شاید دانستن این نکته بد نباشد که مالکین و مدیران کافه کارفه مالک کافه معروف و موفق مسعودیه در عمارت مسعودیه بودند که که متاسفانه با مدیریت غلط مجموعه عمارت مسعودیه کافه به یک تعطیلی ناخواسته کشیده شد و انتظارها برای بازگشایی آن به نتیجه نرسید. تا این که تیم مسعودیه عزم خود را جزم کردند و این بار در محلی کافه خود را راه اندازی کردند که دیگر بخشی زیادی از انرژی و توان خود را صرف سرو کله زدن با مدیریت کارنابلد نکنند.

 

سبک و کلاس کاری کافه کارفه و مسعودیه کاملا با هم متفاوت است. یکی سنتی و اصیل و دیگری جدید و مدرن. از درب آبی رنگ کافه کارفه که وارد حیاط با صفای آن می‌شوید در گوشه گوشه محیط المان‌های زیبایی را می توانید بینید که بخشی از دکور کافه هستند. از میز و صندلی‌هایی که در حیاط و ایوان هستند تا آینه، تاقچه و موارد دیگر همگی با طرحی زیبا و رنگی زنده و شاد.

 

قبل از راه اندازی کافی شاپ وارد ساختمان کارفه که شوید آرامش اولین حسی است که از آن دریافت می‌کنید و این اتفاق به دلیل استفاده بجا از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش در کنار نورپردازی دلپذیر و درکل هارمونی اجزای کافه است. میز و صندلی‌های چوبی با رنگ‌هایی شاد، کمدها و بوفه‌ها و ظروف جدیدی که روی بعضی‌هایشان طرح گلسرخی را می‌توان مشاهده کرد

 

 

کارفه ترکیبی است از اسم کار و کافه و هدف از تاسیس این کافه برپایی پاتوقی برای اهالی هنر بوده تا بحث‌ها، جلسات و دورهمی‌های کاری و حتی کارهای روزمره هنری خود را هم به کارفه بیاورند و کار خود را انجام دهند و هم از بودن در کارفه و نوشدین قهوه و خوردن صبحانه و امثال این ها لذت ببرند



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

از فضای دیوارهای کافی‌شاپ برای میزبانی کارهای هنری استفاده کنید. کافی‌شاپ شما می‌تواند یک گالری هنری باشد. این یک فرصت عالی برای هنرمندان محلی است که آثار خود را به نمایش بگذارند. از هنرمندان برجسته اطراف خود حمایت کنید. تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های سفالی و … می‌توانند فضای کافی‌شاپ را زیباتر و مشتریان علاقه مند به هنر را به سوی کافه سوق دهند.

 

راه اندازی کافی‌شاپ را به عنوان نمایشگاه محلی و رسانه‌ای برای انتقال رویدادهای فرهنگی- هنری تبدیل کنید. قسمتی از یک دیوار را به تابلو اعلانات اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از فروش آثار هنری که در کافی‌شاپ عرضه می‌شوند حق کمسیون بردارید.

 

نام تجاری و بازاریابی

برای کافی‌شاپ خود لوگو طراحی کنید و آن را بر روی لیوان‌های قهوه سرامیکی و لیوان‌های فلزی ضد زنگ چاپ کنید و به عنوان هدیه به مشتریان خود عرضه کنید. به علاوه می‌توانید تی شرت‌ها و کیف‌هایی با لوگوی کافی‌شاپ طراحی کرده و یک خورده فروشی کوچک راه بیندازید. این فعالیت‌ها سبب تبلیغ رایگان کافی‌شاپ می‌شوند.

علاوه بر این، کارت‌های تخفیف فروشگاه ابزار بازاریابی و تبلیغاتی مناسبی برای کافی شاپ‌ها هستند. این کارت‌ها دارای امتیاز مشتریان وفادار است و به مشتریان انگیزه خرید بیشتر می‌دهد؛ به این صورت که با تعداد مشخصی خرید می‌توانند یک فنجان قهوه رایگان هدیه بگیرند.

 

از نظر من برای راه اندازی کافی‌شاپ بالا بودن سطح کیفیت خدمات، بهترین تصمیم تجاریست و بیشترین درصد مشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا اسپرسو  قهوه ایست که باعث ایجاد رقابت درمیان کافه‌ها می‌شود. کیفیت آن به طور ۱۰۰% در جذب مشتری تاثیر گذار است. اما نیازی نیست گران ترین نوع اسپرسو را خریداری کنید فقط توجه داشته باشید که  برای دم کردن آن حتما از تجهیزات مناسب و آب تصفیه شده استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر فنجان قهوه توسط یک باریستا کاملا آموزش دیده تهیه شده که دائما به دنبال بهتر شدن است.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

ایده‌هایی منحصر به فرد برای اداره‌ کافی‌شاپ: کافی‌شاپ می‌تواند مکانی برای یک تجربه فرهنگی–اجتماعی جذاب در یک جامعه باشد. علاوه بر گرفتن یک فنجان قهوه داغ، کافی‌شاپ می‌تواند دفتر کوچکی باشد برای افرادی که به دنبال یک فضای کاری به همراه دریافت خدماتی مثل قهوه، میان وعده‌های کوچک و دسترسی آسان به اینترنت هستند. کافی‌شاپ‌های زیادی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند، جایگزین مناسبی برای فضاهای کاری سنتی هستند و معمولا مشتریان منظم و همیشگی دارند.

منو

اولین و شاید مهمترین نکته‌ای راه اندازی کافی شاپ که باید مدنظر قرار دهید اینست که مشتریان در ابتدا برای صرفه قهوه به کافی‌شاپ می‌آیند. پس توجه داشته باشید که قهوه و تجهیزات کافه خود را از برندهای تجاری معتبر خریداری کنید. اینکار باعث تجربه‌ی قهوه‌ای خوش طعم و اصیل برای مشتریانی می‌شود که از تکنینک‌های سنتی دم کردن قهوه استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که قهوه‌های سنتی ( و شیرینی‌ها، کوکی‌ها، کیک‌ها) در بالاترین نقطه فروش قرار دارند. قدم بعدی اینست که مشتریان ناهار را با منویی از شیرینی‌ها، ساندویچ‌ها، سوپ‌ها، آبمیوه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های غیر الکلی جذب کنید. این بهترین شانس فروش چندگانه است.

از طعم های منحصر به فرد چای و انواع دمنوش‌ها بهره بگیرید. سعی کنید از برندهایی استفاده کنید که میان مردم محبوب هستند. این باعث جذب مشتری‌های بیشتر می‌شود.

 

درنهایت درنظر داشته باشید اضافه کردن آیتم‌های جدید به منو برابر با صرف هزینه برای شماست. پس مواردی را انتخاب کنید که تجربه جذب مشتری را داشته باشد.

 

 

اجرای زنده محیط کافی‌شاپ بعد از راه اندازی کافی شاپ را به یک مکان فرهنگی تبدیل می‌کند. زمان‌های خاصی را جهت برنامه‌های سرگرم کننده درنظر بگیرید. یک شب می‌تواند یک گیتاریست مردمی داشته باشد. در حالی که شبی دیگر میزبان یک گروه نوازنده موسیقی محلی باشد. این‌ها گزینه‌هایی هستند که به مشتریان فرصت می‌دهد در  برنامه‌های سرگرم کننده شرکت کنند، به این ترتیب شهرت کافه  به عنوان محلی جهت فعالیت‌های اجتماعی-فرهنگی بالا می‌رود. همچنین می‌توانید از کتاب‌ها کمک بگیرید. مکانی را جهت یک کتابخانه کوچک با کتاب‌های مفید با عناوین مختلف درنظر بگیرید. می‌توانید روزهای شنبه‌ را جهت شعر خوانی در نظر بگیرید.

از نظر من بالا بودن سطح کیفیت خدمات، بهترین تصمیم تجاریست و بیشترین درصد مشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا اسپرسو  قهوه ایست که باعث ایجاد رقابت درمیان کافه‌ها می‌شود. کیفیت آن به طور ۱۰۰% در جذب مشتری تاثیر گذار است. اما نیازی نیست گران ترین نوع اسپرسو را خریداری کنید فقط توجه داشته باشید که  برای دم کردن آن حتما از تجهیزات مناسب و آب تصفیه شده استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر فنجان قهوه توسط یک باریستا کاملا آموزش دیده تهیه شده که دائما به دنبال بهتر شدن است



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

کافه سان دیز از جنس کافه‌هایی است که عده‌ای جوان، خوش سلیقه و پر انرژی آن را دایر کرده‌اند. این حس خوب پرسنل و مدیریت سان دیز به خوبی در فضای کافه پخش شده است و همین باعث می‌شود با یک بار امتحان شما هم این کافه را به یکی از پاتوق‌های خود و یا یکی از کافه رستوران‌هایی که به دیگران هم پیشنهاد می‌دهید، تبدیل شود. دکور زیبا، منوی خوب، قیمت مناسب همگی از عواملی هستند پیشنهاد رفتن به کافه سان دیز را حتما به شما دوستان فیدیلیو بدهیم.

 

داینرها و مخصوصا داینرهایی با سبک و سیاق سان دیز همگی منویی مشابه دارند. از برگر و هات داگ و لیموناد گرفته تا قهوه فرانسه ماشینی و میلک شیک. منوی کافه سان دیز هم شامل نوشیدنی‌های سرد، گرم، صبحانه، کیک و دسر، سالاد و خوراکی است. رنج قیمتی منو کاملا اقتصادی و از ۷ هزارتومن تا حدود ۲۵ هزارتومن را شامل می‌شود. هات داگ‌های سان دیز از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین‌های منو است که با سبد و کاغذهای روغنی، به سبک داینرهای واقعی سرو می‌شود. شیک‌های سان دیز هم از خوشمزه‌هایی هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کرد. از خوبی‌های سان دیز کافه این است که منو و فضا کاملا به هم مرتبط هستند و شما با نوشیدن یک میلک شیک وانیل به خوبی در زمان سفر می‌کنید و می‌توانید خود را در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و در یکی از جاده‌های طولانی آمریکا پیدا کنید.

 

 

کافه سان دیز یک داینر است. داینر به رستوران کوچکی می‌گویند که معمولا ۲۴ ساعت، ۷ روز هفته باز است و منوی خوب و کار راه اندازی کافی شاپ دارد. دوران طلایی این داینرها دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و در آمریکا و کانادا بوده است و حتما نمونه‌هایی از آن را در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی دیده‌اید. کافه رستورانی با موزائیک‌های سفید مشکی شطرنجی، صندلی‌های چرمی، دیوارهای سبز کمرنگ که روی میزهای آن میلک شیک، خوراک لوبیا و هات داگ و برگر به چشم می‌خورد.

 

 

کافه سان دیز هم سعی کرده تا با راه اندازی کافی شاپ مجزا تا نمونه‌ای بسیار شبیه به یک داینر دهه ۵۰ آمریکایی باشد. از رنگ دیوارها، نئون‌های جذاب، کانتری با ۵، ۶ صندلی که خوراک یک معاشرت دوستانه به صرف یک لیموناد گواراست و موزیک‌های جز و بلوز قدیمی. این کافه در همین اندک زمانی که از افتتاحش می‌گذرد تبدیل یک پاتوق ثابت برای بسیاری از جوانان و عده‌ای که از آن دوره‌های قدیمی خاطره خوش دارند شده است. به جز چند قاب عکس کوچک که تقریبا هیچ همخوانی با طراحی و دکور کافه سان دیز ندارد، تمام المان‌های خوب بودن برای یک کافه کوچک صاحب سبک را می‌توان در اینجا یافت.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

کافه سان دیز یک پاتوق یک دنیا خاطره: پاتوق محلی است که (معمولا) عده‌ای با یک سری علایق مشترک اوقات فراغت و با هم بودنشان را در آن سپری می‌کنند. این پاتوق‌ها معمولا ویژگی‌هایی دارند که باعث جذب میهمانان خاص پسندشان می‌شود.

 

کافه سان دیز یک داینر است و راه اندازی کافی شاپ ان اخیرا انجام گرفته است. داینر به رستوران کوچکی می‌گویند که معمولا ۲۴ ساعت، ۷ روز هفته باز است و منوی خوب و کار راه اندازی دارد. دوران طلایی این داینرها دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و در آمریکا و کانادا بوده است و حتما نمونه‌هایی از آن را در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی دیده‌اید. کافه رستورانی با موزائیک‌های سفید مشکی شطرنجی، صندلی‌های چرمی، دیوارهای سبز کمرنگ که روی میزهای آن میلک شیک، خوراک لوبیا و هات داگ و برگر به چشم می‌خورد.

 

راه اندازی کافی شاپ سان دیز هم سعی کرده تا نمونه‌ای بسیار شبیه به یک داینر دهه ۵۰ آمریکایی باشد. از رنگ دیوارها، نئون‌های جذاب، کانتری با ۵، ۶ صندلی که خوراک یک معاشرت دوستانه به صرف یک لیموناد گواراست و موزیک‌های جز و بلوز قدیمی. این کافه در همین اندک زمانی که از افتتاحش می‌گذرد تبدیل یک پاتوق ثابت برای بسیاری از جوانان و عده‌ای که از آن دوره‌های قدیمی خاطره خوش دارند شده است. به جز چند قاب عکس کوچک که تقریبا هیچ همخوانی با طراحی و دکور کافه سان دیز ندارد، تمام المان‌های خوب بودن برای یک کافه کوچک صاحب سبک را می‌توان در اینجا یافت.

 

پاتوق محلی است که (معمولا) عده‌ای با یک سری علایق مشترک اوقات فراغت و با هم بودنشان را در آن سپری می‌کنند. این پاتوق‌ها معمولا ویژگی‌هایی دارند که باعث جذب میهمانان خاص پسندشان می‌شود



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

کافه تی آرت یک کافه جدید اما در یک مکان قدیمی است. اینجا یک حیاط بزرگ و زیبا و دو تراس جذاب با میز و صندلی های دونفره دارد. کافه تی آرت یک کافه خوش حس است که هم می‌توانید در این ایام قهوه خوبی در آن بنوشید و هم می‌توانید حال و هوای بهاری را از حیاط با صفایش استنشاق کنید.

 

اگر کلی کار اداری  راه اندازی کافی شاپ این شب عیدی روی سرتان تلنبار شده ولی علاقمندید این کارها را در یک کافه انجام دهید قطعا کافه تایپ بهترین پیشنهاد برای میز کار شما خواهد بود. کافه‌ای با سقف بلند و دیوارهای آجری و کلی ماشین تحریر که یک قسمت آن مطعلق به شمایی است که به دنبال میز کار  تجهبز و کارا برای خودتان می‌گردید. البته که از انواع نوشیدنی‌های خاص و جذاب کافه تایپ هم نمی‌توان به راحتی گذشت.

 

البته که راه اندازی کافی شاپ آنقدرهای پیچیده نیست، آن هم در محدوده خیابان انقلاب، مکان هم در حیاط یک شهر کتاب و … بله اینجا کافه ویش است که کلی اتفاق‌ فرهنگی هنری در آن جمع شده‌اند و یکی از نماینده‌های شایسته کافه‌های محدوده انقلاب است. از نکاتی که کافه ویش را به نسبت بسیاری از ۱۰۰ کافه‌ای که در کمپین کافه باز حضور دارند متمایز میکند هدیه‌ای است که به ازای هر Check In یا اعلام حضور به وسیله اپلیکیشن موبایل فیدیلیو به شما می‌دهد.

 

کافه ویش ۱۰% تخفیف به رسم میهمان نوازی به میهمانان فیدیلیوای و کافه بازش ارائه می‌دهد که بسیار وسوسه کننده برای تجربه یک مقصد جدید و جذاب برای کافه گردی است. کافه‌هایی نظیر کافه دنگ، آرکان ،ژیرا ،پرسوناژ ،فوژر ،کلاور ،مهر نیکتا، لتو هم از دیگر مکان‌هایی هستند که با هر اعلام حضور یا Check In در آن ‌ا از ۱۰% تخفیف تا کیک و نوشیدنی را میهمان آن‌ها خواهید بود



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

اگر در حال پرسه زنی در محدوده نیاوران هستید و به دنبال یک کافه شیک و جذاب با دکوری مناسب تعداد زیادی عکس پروفایل و سلفی هستید حتما سری به کافه راندوو بزنید و در آن اعلام حضور کنید. راندوو یکی از جذاب‌ترین کافه‌های تهران است که می‌توان از آن حس یک کافه فرانسوی را گرفت، در آن نشست، قهوه‌ای نوشید و کتابی مطالعه کرد.

اگر هم زمان کافه باز و اهل نوستالژی و تهران قدیم هستید، یا حتی دوست داریم وقتی از کافه به خانه می‌روید یک مقداری شیرینی یا شکلات مخصوص عید هم تهیه کرده باشید حتما به کافه قنادی اوریانت بروید. اوریانت که نزدیک به ۸۰ سال سابقه شیرین کردن کام ما را دارد متعلق به هموطنان ارامنه است که تبحر خاصی در تهیه شیرینی و قهوه دارند.

 

اوریانت از قدیم به شیرینی‌ها و شکلات‌های و راه اندازی کافی شاپ این چنینی ساده بوده است. مخصوص عیدش معروف بوده، پرتقال با روکش شکلات شاید بعد از شیرینی پیروک معروف‌ترین محصول این کافه قنادی باشد، اینجا به شدت حال و هوای زمستان مایل به عید را می‌دهد. توجه داشته باشید اگر در هریک از این ۱۰۰ کافه اعلام حضور کنید و در اپ فیدیلیو عکس و کامت هم بگذارید ۲ امتیاز بیشتر خواهید گرفت.

 

از زمان شروع و راه  اندازی کافی شاپ به کار بام لند این نقطه از تهران به یکی از پاتوق‌های اصلی گردشگری شهر با محوریت غذایی و کافه نشینی تبدیل شده است. در میان ده‌ها کافه و رستوران این منطقه کافه شمرون باملند بزرگترین فضا را در اختیار دارد. فضایی که بصورت نوستالژیک و با حال هوایی تلفیق از تهران قدیم و جدید دکور شده و به بوفه صبحانه‌اش معروف است. آمفی کافه هم از دیگر کافه‌های باملند است که در کمپین کافه باز فیدیلیو وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در این کمپین چند کافه زنجیره‌ای هم وجود دارند که از شمالی‌ترین تا مرکز و حتی غربی‌ترین نقطه تهران را پوشش می‌دهند. یکی از این کافه‌های زنجیره‌ای پرطرفدار وی کافه شعبه خیابان فلسطین است. این کافه به همراه رستورانش بزرگترین کافه در محدوده خیابان انقلاب و چهار راه ولیعصر بوده که همیشه مملو از دانشجویان با سلایق مختلف و افرادی از جنس فرهنگ و هنر است. این کافه به میزهای سوشیالش معروف بوده و کیفیت آیتم‌های منویش اینجا را به یکی از پاتوق‌های همیشگی کافه باز ها تبدیل کرده است. از دیگر کافه‌های زنجیره‌ای کمپین کافه باز می‌توان به کافه طهرون‌ها و کافه شمرون‌ها اشاره کرد.

 

در میان کافه‌های راه اندازی این کافی شاپ با مشکلاتی و چالش هایی روبرو بوده است.  کمپین کافه باز جنس کافه فکر بکر با دیگر کافه‌ها فرق دارد. این کافه از جنس بازی است آن هم Board Game . کافه فکر بکر کافه‌ای است که می‌توانید به آن بروید با اپ فیدیلیو اعلام حضور کنید، یک بازی جذاب دو یا چند نفره (بسته به تعدادتان) سفارش دهید و بعد قهوه‌ای بنوشید و در آخر شانس این را داشته باشید که یک دستگاه پلی استیشن خفن برنده شوید.

 

در میان کافه‌های این کمپین دو کافه کیک استودیو ورتا و سارا که اولی در خیابان انقلاب است و دومی در مجتمع ASP به نوعی کافه قنادی هستند. این دو بهترین انتخاب‌های ممکن خواهند برای زمانی که هوس یک اسلایس کیک تر خوشمزه کرده‌اید می توانید به فکر راه اندازی این کافی شاپ باشید. و می‌خواهید آن را با یک فنجان قهوه یا یک لیوان دمنوش دلچسب میل کنید و از روزهای آخر سال لذت ببرید. اصلا شاید به دنبال یک کافه می‌گردید که جشن تولدی در آن بگیرید و کیک را هم از میان گزینه‌های جذاب همان کافه قنادی انتخاب کنید و خدا را چه دید شاید شما برنده خوشبخت ساعت اپل واچ جشنواره کافه باز فیدیلیو بودید.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

روزهای منتهی به عید و سال نو خیلی تند و سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید یکی پس از دیگر می‌گذرند. درست در همین روزهایی که همه مشغول سر و سامان دادن به کارهای عقب مانده خود هستند و هزار جور درگیری فکری و شغلی دارند ما باید به فکر لذت بردن از این لحظه‌ها و ساعت‌ها باشیم که می‌گذرند و دیگر باز نمی‌گردند، لذتی از جنس قهوه در جایی همچون کافه و با سورپرایزی ویژه.

کافه باکارا از کافه‌های نسبتا جدید تهران و راه اندازی کافی شاپ با پیچیدگی های زیادی روبرو نبوده است و از آخرین کافه‌هایی که در یک خانه قدیمی شروع به کار کرده است. باکارا در یک خانه آجری در محدوده میدان انقلاب با حیاطی نسبتا بزرگ و حوضی زیبا و البته یک تلویزیون قدیمی زرد رنگ دل خیلی از میهمانان و مشتریانش را برده است. این روزها کافه باکارا یکی از مقصدهای کافه گردی کافه بازهای تهران است. اینجا معمولا هر روز هفته یک ایونت خاص از موسیقی تا کتاب خوانی در آن برگذار می‌شود. در لیست ۱۰۰ کافه کمپین کافه باز، از جنس کافه‌هایی که در خانه‌های قدیمی فعال هستند باز هم وجود، کافه‌هایی مانند خانه فرهنگ و هنر مانا، دایاموند و کافه تهرون ویلا.

کافه باشد، آن هم در محدوده خیابان انقلاب، مکان هم در حیاط یک شهر کتاب و … بله اینجا کافه ویش است که کلی اتفاق‌ فرهنگی هنری در آن جمع شده‌اند و یکی از نماینده‌های شایسته کافه‌های محدوده انقلاب است. از نکاتی که کافه ویش را به نسبت بسیاری از ۱۰۰ کافه‌ای که در کمپین کافه باز حضور دارند متمایز میکند هدیه‌ای است که به ازای هر Check In یا اعلام حضور به وسیله اپلیکیشن موبایل فیدیلیو به شما می‌دهد. برای راه اندازی کافی شاپ باید مراحل زیر را طی نمایید. 

 

کافه ویش ۱۰% تخفیف به رسم میهمان نوازی به میهمانان فیدیلیوای و کافه بازش ارائه می‌دهد که بسیار وسوسه کننده برای تجربه یک مقصد جدید و جذاب برای کافه گردی است. کافه‌هایی نظیر کافه دنگ، آرکان ،ژیرا ،پرسوناژ ،فوژر ،کلاور ،مهر نیکتا، لتو هم از دیگر مکان‌هایی هستند که با هر اعلام حضور یا Check In در آن ‌ا از ۱۰% تخفیف تا کیک و نوشیدنی را میهمان آن‌ها خواهید بود



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد