نوشته شده توسط : newequipmetreasons

ما در گذشته با هم به طور کلی این چای را مورد بررسی قرار دادیم ولی در اینجا سعی داریم که دو نوع اصلی آن یعنی چای ماسالا فوری و خالص را با هم بررسی کنیم.

این چای که در کشور هندوستان و و تایلند با استقبال فوق العاده ای همراه بوده دارای پیشینه و قدمت چند هزار ساله می باشد و از دوران کهن نه تنها به عنوان یک نوشیدنی بلکه به عنوان دارو برای بیماری ها در این دو کشور بسیار محبوب بوده است.

چای ماسالا از جمله چای هایی می باشد که از لحاظ ترکیب با سایر مواد بسیار سازگار است و دارای ترکیبات بسیار گسترده ای می باشد که می توان به مهمترین آنها چای سیاه، دارچین، زنجبیل، هل، بادیان ختایی، رازیانه، جوز هندی، میخک و انواع شیر اشاره کرد.

با شنیدن نام چای ماسالا خالص قطعا به سراغ این فکر می روید که این چای با هیچ ماده ای ترکیب و مخلوط نباید شده باشد، که می توان این تصور شما هم درست است هم غلط!

چای ماسالا خالص به هیچگونه ادویه و مواد افزونی دیگری ترکیب نمی شود ولی باز هم موقع استفاده با موادی مانند شیر ترکیب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد.

دلیل این موضوع هم همخوانی بالای چای ماسالا با شیر می باشد که باعث می شود طعم فوق العاده ای به این چای داده شود که اگر بخواهیم به مهمترین این شیرها اشاره کنیم باید بگوییم: شیر کم چرب، شیر پر چرب، شیر سویا و شیر نارگیل!

همانطور که اشاره کردیم مهمترین تفاوت این دو چای باهم نحوه استفاده می باشد که در چای ماسالا فوری از پودر کریمر برای نوشیدن آن استفاده می شود در حالی که در چای ماسالا خالص این ماده انواع شیر می باشد که آنها را معرفی کردیم.

استفاده از پودر کریمر در چای ماسالا یک مزیت بزرگ از نظر امکان مصرف چای ماسالا در هر زمان و در هر جا پدید می‌آورد؛ زیرا دیگر نیازی به تهیه‌ی شیر و آماده کردن و مخلوط کردن آن با چای ماسالا خالص وجود نخواهد داشت.

هم‌چنین طیف بسیار وسیعی از ادویه‌هایی که در ماسالا فوری با ماسالای خالص مخلوط می‌شود امکان تجربه‌ی طعم‌های هرچه بهتر و جالب‌تر همراه با استفاده از خواص هر یک از آن ادویه‌ها را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

منبع: راه اندازی کافی شاپ موفق 





:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 16 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: