نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

نوشیدنی قهوه با شیر یک ترکیب محبوب و دوست داشتنی می باشد که باعث شده انواع مدل های مختلفی از قهوه به وجود بیاید که یکی از آنها قهوه کن لچه می باشد.

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

در تهیه قهوه کن لچه چیزی که شما را به آن بسیار توصیه می کنیم استفاده از دانه های قهوه تازه آسیاب شده با رست بالا می باشد مانند رست فرانسه!

این نوع رست و تفت دادن برای طراحی منو راه اندازی کافی شاپ باعث ایجاد قهوه ای تیره و قوی می شود، که آن را برای نوشیدن در صبح بسیار مناسب می کند و برای از بین بردن خواب آلودگی شما بسیار موثر است.

سعی کنید از قهوه های قوطی برای این کار استفاده نکنید زیرا در بیشتر مواقع آسیاب احتمالاً در آنها خیلی بزرگ است و کیفیت دانه های قهوه نیز خیلی برای نوشیدن در صبح مناسب نمی باشد.

در تهیه قهوه صبح بخاطر اسیدهایی که شب قبل در دهان ما ترشح می شود اصولا طعم دهن ما مناسب نیست و به طعم ها خیلی حساس می شویم.

به همین خاطر اگر طعم آبی را که از شیر آب آشپزخانه خارج می شود دوست دارید، از آن استفاده کنید! و اگر آب لوله کشی خود را برای نوشیدن استفاده نمی کنید زیرا مواد معدنی زیادی در آن وجود دارد یا طعم کلر دارد، پس با آن قهوه هم درست نکنید!

به این نکته دقت کنید که اگر طعم آب شما برای نوشیدن مناسب نیست، قطعا قهوه ساخته شده با آن نیز طعم خوبی نخواهد داشت، در این صورت بهتر است از آب تصفیه شده یا بطری استفاده کنید.

این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید برای تهیه اسپرسو خود به خرید یک ماشین فانتزی و حرفه ای روی بیاورید، بیشتر اسپانیایی ها یک قهوه ساز به سبک ایتالیایی دارند،  بسته به میزان مصرف شما، یک اسپرسو ساز ساده stove-top بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد:

برای تهیه قهوه خود کافی است قسمت پایین آن را با آب سرد پر کنید. قسمت فیلتر فلزی را از وسط با قهوه ریز آسیاب شده پر کنید و قطعات را به هم ببندید.

قابلمه قهوه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت دهید تا آب در محفظه بالایی بجوشد و پر شود. وقتی صدای بیرون زدن هوا را می شنوید و قسمت بالایی (گلدان) پر از قهوه شده است می توانید گاز خود را خاموش کنید.

شیر را گرم کنید، اگرچه می توانید شیر را درون همان اسپرسو ساز stove-top خود گرم کنید اما تمیز کردن آن سخت است!

توصیه ما این است که شیر مورد استفاده خود را درون یک لیوان بزرگ ریخته و داخل مایکروویو قرار دهید تا شیر شما تقریبا به حالت جوش در بیاید، در اسپانیا بیشتر کافی شاپ ها و مردم از شیر پرچرب و کامل استفاده می کنند، اما نظر و توصیه ما استفاده از شیر 2 درصد چربی می باشد که از لحاظ سلامتی نیز گزینه مناسبتری می باشد.

در مرحله آخر نیز ترکیب و مخلوط کردن شیر و قهوه می رسد که به سلیقه افراد مختلف این موضوع متفاوت است و می تواند تغییر کند اما نسبتی که ما آن را توصیه می کنیم حدودا 1/3 فنجان قهوه و 2/3 شیر می باشد.

 

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در اینجا سعی داریم در مورد موضوعی که بسیار در شرایط حال دقت به آن، برای کیفیت سلامت ما تاثیر گذار است صحبت کنیم، ارگانیک بودن مواد غذایی و به طور اختصاصی قهوه ارگانیک و بررسی همه جوانب آن!

طی حدود یک دهه گذشته مواد غذایی ارگانیک، هم در فروشگاه ها از لحاظ فروش و هم در روند سلامتی با گسترش و محبوبیت بسیار بالایی همراه شده اند، اما آیا واقعاً لازم است که وقتی صحبت از قهوه است نیز آن را در نظر بگیریم؟ آیا قهوه معمولی به اندازه قهوه ارگانیک خوب نیست و تفاوت آنها خیلی بالاست؟ اینها سوالاتی هستند که سعی داریم به آنها جواب بدهیم.

شاید بهتر است این ایده راه اندازی کافی شاپ را عملی نمایید و بدانید بخاطر استفاده از بیش از 200 سموم دفع آفات در محصولات قهوه که به طور متداول رشد می کنند، قهوه غیر ارگانیک یکی از محصولات شیمیایی است که در بین کالاهای کشاورزی در دنیا به شدت شیمیایی شده است.

از آنجا که دانه های قهوه در تمام روز در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار می گیرند، سیستم ایمنی گیاهان قهوه ضعیف شده و باعث حساسیت بیشتر آنها نسبت به حشرات و آفات می شود.

پس از آن کشاورزان باید مقادیر زیادی سموم دفع آفات و حشره کش ها را مستقیماً روی دانه های قهوه بپاشند که به طور حتم در نوشیدنی که مردم روزانه می نوشند بسیار تاثیرات منفی دارد.

با استفاده از این فرآیند می بینید که اینکار فقط برای سلامتی ما مضر نیست، بلکه برای کشاورزانی که قهوه را نیز پرورش می دهند بسیار سمی می باشد.

اگر بخواهیم تعریفی ساده و شفاف از قهوه ارگانیک برای شما ارائه کنیم باید بگوییم: وقتی قهوه بدون استفاده از کودهای شیمیایی، کودهای مصنوعی، سموم دفع آفات یا ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی رشد شود، به آن ارگانیک می گوییم.

یک جمله و ضرب المثل در اروپا وجود دارد که می گوید: “شما همان چیزی هستید که می خورید، بنابراین سریع، ارزان، آسان یا تقلبی نباشید.” این موضوع برای قهوه شما نیز صادق است.

اگر نمی خواهید یک فنجان قهوه که در معرض آفت کش ها، علف کش ها، قارچ کش ها و کودهای مضر قرار گرفته است بنوشید، قهوه ارگانیک راهی مطمئن برای تضمین سالم ترین تجربه قهوه در عین حال بهترین گزینه برای محیط زیست نیز می باشد.

برخی ممکن است استدلال کنند که بازار ارگانیک فقط یک مد است و غذا و نوشیدنی در سراسر جهان برای فروش باید سطح کیفیت خاصی را حفظ کنند، بنابراین برچسب ارگانیک را تا حدی کلاهبرداری می دانند.

همانطور که از اطلاعات ذکر شده در بالا مشاهده می کنید، قهوه غیر ارگانیک برای کسی که آن را می نوشد، آن را پرورش می دهد یا حتی کسانی که در آن منطقه فقط زندگی می کنند نیز خیلی گزینه مناسبی نمی باشد.

یک کشاورز ارگانیک کار خود را با یک کود طبیعی آغاز می کند. این معمولاً چیزی است که از خود تفاله قهوه یا کود گاوی حاصل می شود، در ابتدای مراحل لازم نیست به اندازه یک کشاورز معمولی ( کشاورز قهوه غیر ارگانیک) با حشرات یا آفات مبارزه کند، البته در ادامه مشکل مشابه علف های هرز را خواهد داشت.

برای این منظور کشاورز ارگانیک از روش های طبیعی برای رفع علف های هرز استفاده می کند، اینکار می تواند شامل سوزاندن علف های هرز، استفاده از حیوانات برای خوردن علف های هرز یا روش های دیگر باشد.

اما یک کشاورز معمولی فرآیند خود را با سم دادن خاک برای از بین بردن هر گونه قارچ طبیعی که در آن می باشد شروع می کند، مرحله بعدی کوددهی خاک با کود شیمیایی که بر پایه نفت تهیه می شوند، است.

در زمنیه راه اندازی کافی شاپ این موارد در نظر گرفته نمی‌شود. اما سپس دانه های قهوه قبل از کاشت در حشره کش ها و قارچ کش ها خیس می شوند، پس از کاشت بذرها، ماده شیمیایی دیگری به آب آبیاری اضافه می شود تا آفات از آن دور شوند، بعد از شروع جوانه زدن گیاهان قهوه، یک کشاورز قهوه غیر ارگانیک سم علف های هرز را روی آنها اسپری می کند تا علف های هرز احتمالی رشد نکنند.

با مقایسه این فرآیندهای کشاورزی در کنار یکدیگر انکار تفاوت عمده در روشهای رشد این محصولات قهوه دشوار است، نه تنها تأثیر زیادی بر محیط زیست ما دارد، بلکه می تواند عواقب جبران ناپذیری بر بدن ما نیز داشته باشد.

از طرف دیگر  نیز می توان گفت که مقررات مربوط به غذا و نوشیدنی به طور مساوی در سراسر جهان ایجاد نشده است، بنابراین ارگانیک بودن را می توان به عنوان یک ملاک جهانی ثابت و بسیار مناسب برای سنجش سلامت مواد غذایی دانست.

شاید پاسخ به این سوال که اگر بدانید آب آشامیدنی شما در معرض آفت کش ها قرار گرفته است، آیا آن را می نوشید؟ پس چرا در مورد نوشیدن قهوه خود خطر می کنید؟

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

به طور قطع قهوه یکی از محبوبترین نوشیدنی های جهان به حساب می آید که خیلی از ما هر روزه با آن سرو کار داریم و از نوشیدن آن لذت می بریم که شامل دو نوع اصلی می شود، قهوه فوری و قهوه معمولی!

شاید خیلی از دوست داران نوشیدن قهوه خیلی مایل به نوشیدن قهوه فوری نباشند و به نوعی آن را به عنوان یک قهوه اصل به حساب نیاورند اما باید این موضوع را بپذیریم با توجه به آمار، بیش از نیمی از قهوه مصرفی در جهان قهوه فوری می باشد.

اگر بخواهیم راه اندازی کافی شاپ مدرن را عملی نمایید به طور کلی در مورد این موضوع صحبت کنیم باید بگوییم که دو تفاوت اصلی بین قهوه فوری و قهوه معمولی وجود دارد، نخستین مورد میزان کافئین آنها می باشد.

به طور کلی قهوه فوری حاوی مقدار کمتری کافئین نسبت به قهوه معمولی می باشد، البته مقدار این کافئین بسته به مقدار قهوه فوری که برای نوشیدنی خود استفاده می کنید متفاوت است.

اما اگر بخواهیم مقدار معمول و رایج استفاده از آن در یک فنجان که حدودا یک قاشق می باشد بسنجیم این موضوع را، باید گوییم ک میزان کافئین قهوه فوری نسبت به قهوه معمولی حدودا 50 درصد می باشد.

این موضوع برای خیلی از افراد که نسبت به کافئین بالا حساس می باشند گزینه بسیار مناسبی باشد تا بتوانند با نوشیدن این قهوه هم از لذت نوشیدن قهوه بهره مند شوند و هم مجبور به دریافت کافئین بالا نیستند.

تفاوت دوم این دو قهوه در ترکیب شیمیایی آنهاست، وقتی دانه های قهوه فرآیند بو دادن و رست را طی می کنند، یک ماده شیمیایی به نام آکریل آمید تولید می کنند، این ماده شیمیایی ثابت شده باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان و مشکلات سیستم عصبی می شود.

این ماده شیمیایی تقریباً در قهوه فوری دو برابر قهوه معمولی وجود دارد، با این حال خبر خوب این است که ثابت شده مقدار تاثیرگذاری این ماده درون قهوه فوری به اندازه اثر آن در قهوه معمولی نمی باشد.

اگر بخواهیم به طور صریح جواب بدهیم باید بگوییم قطعا نه!! همانطور که در بالا ذکر شد، سطح آکریل آمید موجود در قهوه فوری درست است که کمی زیاد می باشد ولی تاثیرگذاری آن بسیار کم است.

و تمام فواید سلامتی ای که درباره قهوه معمولی وجود دارد در مورد قهوه فوری نیز وجود دارد، و به عنوان یک مکمل و نوشیدنی رژیم غذایی برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی می باشد.

البته لام است به این نکته دقت کنید که قهوه فوری به خودی خود اصلا برای سلامتی شما نه تنها ضرر ندارد بلکه فواید زیادی هم دارد ولی اصولا این قهوه با افزودنی هایی ترکیب می شود که لازم است به آنها دقت شود تا از حد معمول عبور نکنند، به همین خاطر توصیه ما این است قطعا سعی کنید از برندهای معتبر برای تهیه این نوع قهوه استفاده کنید.

در ابتدای کار سعی می کنیم توضیحی مختصری در مورد قهوه فوری ارائه دهیم، در واقع این قهوه اگر به اصل و ریشه آن بخواهیم نگاه کنیم باید بگوییم که همان قهوه معمولی و دم کرده می باشد که طبق فرایند ویژه ای قرار گرفته است.

در گذشته به صورت علمی در مورد این موضوع صحبت کرده ایم ولی اگر بخواهم به طور عامیانه تری صحبت کنیم باید بگوییم، قهوه دم کشیده شده ما طبق دو روش اسپری خشک و فریز کردن، خشک و نگهداری می شود.

در واقع فرایند ساده تهیه کردن آن به این گونه است که ما قهوه را دم میکنیم، سپس آن را خشک می کنیم، بسته بندی میکنیم، بعد از مدتی دوباره آن را با آب جوش ترکیب می کنیم و استفاده می کنیم.

منبع : راه اندازی کافی شاپ مدرن 



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

قهوه دم سرد یا همان کلد برو که گاهاً به نام قهوه سرد دم نیز می شناسید یکی از قهوه های جذاب دهه اخیر به حساب می آید که به مرور و با گذشت زمان توانسته با استقبال گسترده ای همراه شود و قطعا این همه استقبال در جهان برای آن بدون دلیل نبوده است، به همین خاطر سعی داریم فواید قهوه دم سرد را بری شما بازگو کنیم.

اینکه شما قهوه دم سرد را نسبت به قهوه دم گرم فقط به خاطر ذائقه تان ترجیح دهید موضوع کاملا متفاوتی می باشد، اینکه شما چه چیزی را بیشتر دوست دارید با اینکه کدام یک برای شما بهتر و مفیدتر است موضوع متفاوتی می باشد، پس چقدر عالی می شود که سلیقه شما با گزینه مفیدتر یکسان شود!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 10

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

باید گفت که برای راه اندازی کافی شاپ به مشکلات عدده ای بر خواهید خورد. از جمله اینکه چگونه منو ویژه را طراحی نمایید. 

شاید با دیدن این تیتر برایتان این سوال پیش آمده است که خرید قهوه و رابطه اش با یک حیوان چیست؟!!  ما در اینجا سعی داریم در مورد موضوعی که شاید از نظر خیلی از افراد جذاب است از زاویه ای دیگر نگاه کنیم تا جنایت و نامهربانی که بعضی از افراد برای رسیدن به سود بیشتر در حق یک حیوان به نام کپی لواک می کنند را بازگو کنیم.

قهوه کپی لواک یا مدفوع گربه یکی از گرانترین قهوه های جهان می باشد که نوشیدن آن با محبوبیت بسیار بالایی همراه است، این قهوه که از مدفوع یک حیوان آسیایی به نام زباد نخلی تهیه می شود باعث شده سو استفاده و ظلم زیادی از این حیوان شود.

ما در گذشته نحوه تهیه این قهوه گرانقیمت را برای شما توضیح داده ایم که اگر از آن اطلاع ندارید حتما مقاله را در زیر بخوانید

زباد نخلی حیوانی که از لحاظ شباهت بیشتر به راکُن و گربه نزدیک است، عاشق خوردن گیلاس های قهوه ناب می باشد که بخاطر آنکه معده آن قادر به هضم دانه های قهوه نمی باشد آن ها را دفع می کند، این دانه های دفع شده توسط افراد جمع آوری شده و پس از انجام فرایندهای خاص برای نوشیدن آماده می شود.

اما در گذشته افراد این دانه ها را در جنگلها جمع آوری می کردند و از نشویدن قهوه آن لذت می بردند ولی به مرور و گسترش صادرات این قهوه در جهان و اروپا باعث شد بسیاری از افراد تصمیم به نگهداری این حیوان (زباد نخلی) برای تهیه قهوه کنند.

اما طبق تحقیقاتی که بخش حفاظت حیات وحش دانشگاه آکسفورد انجام داده است مشخص شده که در کشور اندونزی که محل زندگی این حیوانات است، فاجعه ای سخت در حال انجام است.

افراد این منطقه این حیوان را به جای آنکه در جنگل باشند در قفس هایی با شرایط سخت، بدون سایه بان، فضای کوچک، فضای پوشیده شده از ادرار و زباله، بدون آب کافی و در محلی پر سر و صدا و بدون ارتباط با بیرون نگهداری می کنند.

زباد نخلی این حیوان دوست داشتنی در واقع در جنگل های به جز خوردن گیلاس های قهوه از میوه های دیگری مانند انبه، حشرات و خزندگان نیز تغذیه می کند و همین روند طبیعی می باشد که قهوه مدفوع گربه را دلچسب می کند.

اما انسان های سو استفاده گر علاوه بر فضا و شرایط نگهداری فاجعه بار برای این حیوان، در تغذیه نیز فقط از گیلاس های قهوه برای تغذیه زباد نخلی استفاده می کنند و آنها مجبور می شوند فقط با دانه های قهوه موجود در قفس شان زندگی کنند.

و همچنین این حیوان در جنگ سعی می کند مرغوبترین و رسیده ترین گیلاس ها را برای تغذیه خود استفاده کند در حالی که این سود جویان از دانه های قهوه قدیمی و بی کیفیت روبوستا برای غذا دادن به این حیوان استفاده می کنند.

البته همین دلیل کافیست که از خرید این قهوه کاملا منصرف شوید زیرا قاعده و اصل این قهوه بخاطر کیفیت گیلاس های انتخاب شده توسط این حیوان می باشد و همین عامل است که قیمتی نزدیک به طلا به این قهوه می دهد. این نوع قهوه می تواند یکی از خاص ترین ها در منو شما باشد و راه اندازی کافی شاپ را با موفقیت همراه نماید. 

طبق آماری که انجام شده است نشان می دهد تقریبا 80 درصد قهوه کپی لواک موجود در جهان بدل و غیر اصل می باشد.

پس توصیه ای که ما در این زمینه می کنیم علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و نجات این حیوان از دست سود جویان، برای حفظ پول خود و عدم خرید قهوه بدل به جای اصل از خرید این قهوه منصرف شوید

منبع: راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

این اتفاق را می‌توان قبل از راه اندازی کافی شاپ  از میز و صندلی‌های بزرگ که بیشتر حالت سوشیال یا اجتماعی دارند، از چند میز تحریر یک نفره و موسیقی لایت و آرامش بخش کافه و حتی از چراغ‌های مطالعه آن متوجه شد. کارفه بستری است برای ایونت‌ها و اتفاقات فرهنگی روز.

 

در همین مدت کم تاسیس کارفه چندین اتفاق فرهنگی هنری در این کافه رخ داده است بعنوان مثال جشن رونمایی و امضای کتاب «چای نعنا» که سفرنامه آقای منصور ضابطیان، مجری تلویزیون، به کشور مراکش بوده و با حضور اهالی هنر و علاقمندان به کتاب ایشان در این کافه برگذار شده است.

این اتفاق را می‌توان از میز و صندلی‌های بزرگ که بیشتر حالت سوشیال یا اجتماعی دارند، از چند میز تحریر یک نفره و موسیقی لایت و آرامش بخش کافه و حتی از چراغ‌های مطالعه آن متوجه شد. کارفه بستری است برای ایونت‌ها و اتفاقات فرهنگی روز.

 

در همین مدت کم تاسیس کارفه چندین اتفاق فرهنگی هنری با راه اندازی کافی شاپ در این کافه رخ داده است بعنوان مثال جشن رونمایی و امضای کتاب «چای نعنا» که سفرنامه آقای منصور ضابطیان، مجری تلویزیون، به کشور مراکش بوده و با حضور اهالی هنر و علاقمندان به کتاب ایشان در این کافه برگذار شده است.

کافه از پاتوق‌های اصلی هنرمندان است و گاها بحث‌های کاری و هنری که پایانی برای شان نیست به درازا می‌انجامد و شاید این اتفاق مورد نظر بسیاری از کافه داران نباشد. چرا که در ورودیه برخی از کافه‌ها می‌توان این تابلو را مشاهده کرد که حداکثر مدت استفاده از میزها برای مثال یک ساعت و حتی در برخی اماکن شلوغ به ۲۰ دقیقه هم کاهش یافته است.

 

کافه کارفه با موقعیت مکانی بسیار دنج و آرامی دارد و با فضای بزرگ خود و حس و انرژی مثبتی که در آن جاری است برای شما محدودیتی ندارد و قطعا به زودی به پاتوقی برای اهالی این عرصه و البته کافه گردها و گافه بازها تبدیل خواهد شد. البته فراموش نکنید که قبل از رفتن به این کافه با آن‌ها تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

متاسفانه هدف اکثر افرادی که ایده یا سرمایه تاسیس یک کافه یا رستوران را دارند تنها کسب سود و منفعت مالی است و به این حرفه فقط به چشم یک بنگاه تجاری نگاه می‌کنند. این دیدگاه باعث شده که در سطح شهر کافه‌هایی ببینیم که بسیار شبیه به هم و تکراری هستند. آن‌هایی که با کپی برداری، آن هم به شدت ضعیف، از نمونه‌های موفق این عرصه بازگشایی شده‌اند

 

قطعا اگر آدرس دقیق کافه کارفه ندانید و از قبل برای رفتن به آن برنامه نچیده باشید، گذرتان به اینجا نخواهد افتاد. کافه کارفه در انتهای یک کوچه بن بست و در حوالی خیابان ایرانشهر و پارک هنرمندان قراردارد.

 

 

راه اندازی کافی شاپ و کافه نسبتا بزرگی است چرا که در یک خانه بزرگ حیاط دار نسبتا قدیمی تاسیس شده است. شاید دانستن این نکته بد نباشد که مالکین و مدیران کافه کارفه مالک کافه معروف و موفق مسعودیه در عمارت مسعودیه بودند که که متاسفانه با مدیریت غلط مجموعه عمارت مسعودیه کافه به یک تعطیلی ناخواسته کشیده شد و انتظارها برای بازگشایی آن به نتیجه نرسید. تا این که تیم مسعودیه عزم خود را جزم کردند و این بار در محلی کافه خود را راه اندازی کردند که دیگر بخشی زیادی از انرژی و توان خود را صرف سرو کله زدن با مدیریت کارنابلد نکنند.

 

سبک و کلاس کاری کافه کارفه و مسعودیه کاملا با هم متفاوت است. یکی سنتی و اصیل و دیگری جدید و مدرن. از درب آبی رنگ کافه کارفه که وارد حیاط با صفای آن می‌شوید در گوشه گوشه محیط المان‌های زیبایی را می توانید بینید که بخشی از دکور کافه هستند. از میز و صندلی‌هایی که در حیاط و ایوان هستند تا آینه، تاقچه و موارد دیگر همگی با طرحی زیبا و رنگی زنده و شاد.

 

قبل از راه اندازی کافی شاپ وارد ساختمان کارفه که شوید آرامش اولین حسی است که از آن دریافت می‌کنید و این اتفاق به دلیل استفاده بجا از رنگ‌های ملایم و آرامش بخش در کنار نورپردازی دلپذیر و درکل هارمونی اجزای کافه است. میز و صندلی‌های چوبی با رنگ‌هایی شاد، کمدها و بوفه‌ها و ظروف جدیدی که روی بعضی‌هایشان طرح گلسرخی را می‌توان مشاهده کرد

 

 

کارفه ترکیبی است از اسم کار و کافه و هدف از تاسیس این کافه برپایی پاتوقی برای اهالی هنر بوده تا بحث‌ها، جلسات و دورهمی‌های کاری و حتی کارهای روزمره هنری خود را هم به کارفه بیاورند و کار خود را انجام دهند و هم از بودن در کارفه و نوشدین قهوه و خوردن صبحانه و امثال این ها لذت ببرند



:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

از فضای دیوارهای کافی‌شاپ برای میزبانی کارهای هنری استفاده کنید. کافی‌شاپ شما می‌تواند یک گالری هنری باشد. این یک فرصت عالی برای هنرمندان محلی است که آثار خود را به نمایش بگذارند. از هنرمندان برجسته اطراف خود حمایت کنید. تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های سفالی و … می‌توانند فضای کافی‌شاپ را زیباتر و مشتریان علاقه مند به هنر را به سوی کافه سوق دهند.

 

راه اندازی کافی‌شاپ را به عنوان نمایشگاه محلی و رسانه‌ای برای انتقال رویدادهای فرهنگی- هنری تبدیل کنید. قسمتی از یک دیوار را به تابلو اعلانات اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از فروش آثار هنری که در کافی‌شاپ عرضه می‌شوند حق کمسیون بردارید.

 

نام تجاری و بازاریابی

برای کافی‌شاپ خود لوگو طراحی کنید و آن را بر روی لیوان‌های قهوه سرامیکی و لیوان‌های فلزی ضد زنگ چاپ کنید و به عنوان هدیه به مشتریان خود عرضه کنید. به علاوه می‌توانید تی شرت‌ها و کیف‌هایی با لوگوی کافی‌شاپ طراحی کرده و یک خورده فروشی کوچک راه بیندازید. این فعالیت‌ها سبب تبلیغ رایگان کافی‌شاپ می‌شوند.

علاوه بر این، کارت‌های تخفیف فروشگاه ابزار بازاریابی و تبلیغاتی مناسبی برای کافی شاپ‌ها هستند. این کارت‌ها دارای امتیاز مشتریان وفادار است و به مشتریان انگیزه خرید بیشتر می‌دهد؛ به این صورت که با تعداد مشخصی خرید می‌توانند یک فنجان قهوه رایگان هدیه بگیرند.

 

از نظر من برای راه اندازی کافی‌شاپ بالا بودن سطح کیفیت خدمات، بهترین تصمیم تجاریست و بیشترین درصد مشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا اسپرسو  قهوه ایست که باعث ایجاد رقابت درمیان کافه‌ها می‌شود. کیفیت آن به طور ۱۰۰% در جذب مشتری تاثیر گذار است. اما نیازی نیست گران ترین نوع اسپرسو را خریداری کنید فقط توجه داشته باشید که  برای دم کردن آن حتما از تجهیزات مناسب و آب تصفیه شده استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر فنجان قهوه توسط یک باریستا کاملا آموزش دیده تهیه شده که دائما به دنبال بهتر شدن است.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

ایده‌هایی منحصر به فرد برای اداره‌ کافی‌شاپ: کافی‌شاپ می‌تواند مکانی برای یک تجربه فرهنگی–اجتماعی جذاب در یک جامعه باشد. علاوه بر گرفتن یک فنجان قهوه داغ، کافی‌شاپ می‌تواند دفتر کوچکی باشد برای افرادی که به دنبال یک فضای کاری به همراه دریافت خدماتی مثل قهوه، میان وعده‌های کوچک و دسترسی آسان به اینترنت هستند. کافی‌شاپ‌های زیادی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند، جایگزین مناسبی برای فضاهای کاری سنتی هستند و معمولا مشتریان منظم و همیشگی دارند.

منو

اولین و شاید مهمترین نکته‌ای راه اندازی کافی شاپ که باید مدنظر قرار دهید اینست که مشتریان در ابتدا برای صرفه قهوه به کافی‌شاپ می‌آیند. پس توجه داشته باشید که قهوه و تجهیزات کافه خود را از برندهای تجاری معتبر خریداری کنید. اینکار باعث تجربه‌ی قهوه‌ای خوش طعم و اصیل برای مشتریانی می‌شود که از تکنینک‌های سنتی دم کردن قهوه استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که قهوه‌های سنتی ( و شیرینی‌ها، کوکی‌ها، کیک‌ها) در بالاترین نقطه فروش قرار دارند. قدم بعدی اینست که مشتریان ناهار را با منویی از شیرینی‌ها، ساندویچ‌ها، سوپ‌ها، آبمیوه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های غیر الکلی جذب کنید. این بهترین شانس فروش چندگانه است.

از طعم های منحصر به فرد چای و انواع دمنوش‌ها بهره بگیرید. سعی کنید از برندهایی استفاده کنید که میان مردم محبوب هستند. این باعث جذب مشتری‌های بیشتر می‌شود.

 

درنهایت درنظر داشته باشید اضافه کردن آیتم‌های جدید به منو برابر با صرف هزینه برای شماست. پس مواردی را انتخاب کنید که تجربه جذب مشتری را داشته باشد.

 

 

اجرای زنده محیط کافی‌شاپ بعد از راه اندازی کافی شاپ را به یک مکان فرهنگی تبدیل می‌کند. زمان‌های خاصی را جهت برنامه‌های سرگرم کننده درنظر بگیرید. یک شب می‌تواند یک گیتاریست مردمی داشته باشد. در حالی که شبی دیگر میزبان یک گروه نوازنده موسیقی محلی باشد. این‌ها گزینه‌هایی هستند که به مشتریان فرصت می‌دهد در  برنامه‌های سرگرم کننده شرکت کنند، به این ترتیب شهرت کافه  به عنوان محلی جهت فعالیت‌های اجتماعی-فرهنگی بالا می‌رود. همچنین می‌توانید از کتاب‌ها کمک بگیرید. مکانی را جهت یک کتابخانه کوچک با کتاب‌های مفید با عناوین مختلف درنظر بگیرید. می‌توانید روزهای شنبه‌ را جهت شعر خوانی در نظر بگیرید.

از نظر من بالا بودن سطح کیفیت خدمات، بهترین تصمیم تجاریست و بیشترین درصد مشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا اسپرسو  قهوه ایست که باعث ایجاد رقابت درمیان کافه‌ها می‌شود. کیفیت آن به طور ۱۰۰% در جذب مشتری تاثیر گذار است. اما نیازی نیست گران ترین نوع اسپرسو را خریداری کنید فقط توجه داشته باشید که  برای دم کردن آن حتما از تجهیزات مناسب و آب تصفیه شده استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر فنجان قهوه توسط یک باریستا کاملا آموزش دیده تهیه شده که دائما به دنبال بهتر شدن است



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

کافه سان دیز از جنس کافه‌هایی است که عده‌ای جوان، خوش سلیقه و پر انرژی آن را دایر کرده‌اند. این حس خوب پرسنل و مدیریت سان دیز به خوبی در فضای کافه پخش شده است و همین باعث می‌شود با یک بار امتحان شما هم این کافه را به یکی از پاتوق‌های خود و یا یکی از کافه رستوران‌هایی که به دیگران هم پیشنهاد می‌دهید، تبدیل شود. دکور زیبا، منوی خوب، قیمت مناسب همگی از عواملی هستند پیشنهاد رفتن به کافه سان دیز را حتما به شما دوستان فیدیلیو بدهیم.

 

داینرها و مخصوصا داینرهایی با سبک و سیاق سان دیز همگی منویی مشابه دارند. از برگر و هات داگ و لیموناد گرفته تا قهوه فرانسه ماشینی و میلک شیک. منوی کافه سان دیز هم شامل نوشیدنی‌های سرد، گرم، صبحانه، کیک و دسر، سالاد و خوراکی است. رنج قیمتی منو کاملا اقتصادی و از ۷ هزارتومن تا حدود ۲۵ هزارتومن را شامل می‌شود. هات داگ‌های سان دیز از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین‌های منو است که با سبد و کاغذهای روغنی، به سبک داینرهای واقعی سرو می‌شود. شیک‌های سان دیز هم از خوشمزه‌هایی هستند که حتما باید آن‌ها را امتحان کرد. از خوبی‌های سان دیز کافه این است که منو و فضا کاملا به هم مرتبط هستند و شما با نوشیدن یک میلک شیک وانیل به خوبی در زمان سفر می‌کنید و می‌توانید خود را در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و در یکی از جاده‌های طولانی آمریکا پیدا کنید.

 

 

کافه سان دیز یک داینر است. داینر به رستوران کوچکی می‌گویند که معمولا ۲۴ ساعت، ۷ روز هفته باز است و منوی خوب و کار راه اندازی کافی شاپ دارد. دوران طلایی این داینرها دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی و در آمریکا و کانادا بوده است و حتما نمونه‌هایی از آن را در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی دیده‌اید. کافه رستورانی با موزائیک‌های سفید مشکی شطرنجی، صندلی‌های چرمی، دیوارهای سبز کمرنگ که روی میزهای آن میلک شیک، خوراک لوبیا و هات داگ و برگر به چشم می‌خورد.

 

 

کافه سان دیز هم سعی کرده تا با راه اندازی کافی شاپ مجزا تا نمونه‌ای بسیار شبیه به یک داینر دهه ۵۰ آمریکایی باشد. از رنگ دیوارها، نئون‌های جذاب، کانتری با ۵، ۶ صندلی که خوراک یک معاشرت دوستانه به صرف یک لیموناد گواراست و موزیک‌های جز و بلوز قدیمی. این کافه در همین اندک زمانی که از افتتاحش می‌گذرد تبدیل یک پاتوق ثابت برای بسیاری از جوانان و عده‌ای که از آن دوره‌های قدیمی خاطره خوش دارند شده است. به جز چند قاب عکس کوچک که تقریبا هیچ همخوانی با طراحی و دکور کافه سان دیز ندارد، تمام المان‌های خوب بودن برای یک کافه کوچک صاحب سبک را می‌توان در اینجا یافت.



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 بهمن 1399 | نظرات ()