نوشته شده توسط : newequipmetreasons

برای بررسی این موضوع چیزی که احتمالا حدس می زنید درست است و دقیقاً مهمترین موضوع و تفاوت در بین قهوه داغ و آیس کافی که گاها آن را با نام قهوه سرد نیز می شناسیم در دما می باشد.

البته ما قبلا در مورد این موضوع دقیقا صحبت کرده ایم که آیس کافی یا قهوه سرد با قهوه دم سرد (کلد برو) کاملا متفاوت است و در مورد قهوه دم سرد نیز می توان گفت تفاوت دما مهمترین اختلاف آن با قهوه داغ می باشد و دقت کنید در اینجا منظور ما از قهوه سرد هم آیس کافی می باشد و هم قهوه دم سرد.

آیس کافی اصولا در اندازه ها و حجم بسیار بزرگتری نسبت به قهوه داغ سرو می شود و این موضوع نیز دلیل خاص خود را دارد که ما در ادامه به بررسی دقیق تر تفاوتها می پردازیم و آنها را برای شما به طور جزیی بیان می کنیم.

اولین موردی که لازم است در مورد آن صحبت شود این است که در قهوه داغ دم کرده شما تنها به صورت گرم انجام می شود در حالی که در مورد آیس کافی (قهوه یخی) این دم شده هم می تواند یه صورت سرد اتفاق بیافتد و هم به صورت گرم.

وقتی در مورد دم کردن صحبت می شود لازم است این نکته را به آن دقت کرد که اولین و مهمترین عاملی که می تواند در طعم و عطر یک قهوه تاثیر گذار باشد نوع دم شدن آن می باشد. این می تواند به موفقیت مجموعه شما در منو و راه اندازی کافی شاپ کمک نماید. 

در بین قهوه داغ و آیس کافی باید به این نکته دقت کرد که بیشتر مردم به دنبال دم گرم می باشند. دم گرم نوع خاصی از عطر و طعم را ایجاد می کند، که اغلب کمی اسیدی تر است زیرا سرعت تولید دم خیلی سریعتر از قهوه کلد برو است.

در روش های دم کردن گرم اتفاقی که می افتد این است که گرمای آب، قهوه آسیاب شده را باز می کند و در مدت زمان چند دقیقه کافئین و مواد مغذی را بسیار سریع استخراج می کند اما در قهوه دم کرده سرد اینکار چند ساعت طول می کشد و همین موضوع منجر به ایجاد یک رایحه ملایم و تلخ در قهوه شما می شود.

اما در مورد آیس کافی باید گفت شما این امکان را دارید قهوه خود را هم به سرد و هم به صورت گرم آماده کنید.

اگر قهوه یخی (آیس کافی) خود را به صورت دم سرد دم کنید، با روش دم کردن سازگار خواهید ماند و عطر و طعم کلی آن بسیار مطبوع خواهد بود.

اما اگر یک اسپرسو دم کنید، آن را خنک کرده و سپس یخ اضافه کنید، عطر و طعم آن تغییر می کند. به طور کلی آب داغ اسیدهای بیشتری را از دانه های قهوه استخراج می کند و در نتیجه طعم اسیدی تری برای قهوه یخی شما ایجاد می کند.

بین قهوه داغ و آیس کافی باید گفت سرد کردن قهوه داغ باعث از بین رفتن رنگ های اسیدی قهوه نمی شود و شما تنها با اینکار طعم قهوه خود را عوض خواهید کرد نا ماهیت اصلی نوشیدنی خود را، موضوعی که در دم کردن قهوه دم سرد این اتفاق کاملا متفاوت است.

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

موضوعی که لازم است در اینجا در مورد این قهوه خاطر نشان کنیم این است که این قهوه به خاطر نحوه دم طعم بیشتر از دانه ها برای شما استخراج می کند.

با این حال اسپرسو نسبت به قهوه ترک شما و قهوه ای که به صورت قطره ای معمول دم می شود از میزان کافئین کمتری برخوردار است.

رعایت چند نکته نیز برای نوشیدن این قهوه ترک ضروری است، قهوه ترک همیشه در راه اندازی کافی شاپ باید با کف روی آن سرو شود، اگر قهوه عربی ریز ریز پیدا نکردید، می توانید دانه های قهوه را بخرید و از مغازه دار بخواهید که آن را برای قهوه ترک خرد کنند.

همچنین بعد از ریختن قهوه در فنجان ها آن را هم نزنید زیرا کف فروکش می کند، همیشه برای دستیابی به بهترین نتیجه با آب سرد کار خود را انجام دهید.

در بین همه دوست داران قهوه در جهان همیشه  قهوه ترک در بین محبوبترین و دوست داشتنی ترین انواع قهوه به حساب می آمده است، که ما سعی داریم یک نوع خاص که به قهوه ترک اصیل معروف است را برای شما بررسی کنیم.

شما می توانید میهمانان خود را با این دستور العمل معتبر قهوه ترک که به روش خاص دم آوری می شود که باعث شده که نوشیدن آن در شب های بیشتر رایج شود، دعوت کنید.

دانه های قهوه آسیاب شده به طوری ریز آسیاب می شوند که بافتی شبیه به پودر کاکائو پیدا می کنند، سپس دانه های آسیاب شده را با شکر و هل در یک ایبریک یا همان قهوه جوش ترک گرم می کنند و می جوشانند.

در هنگام مقایسه دو قهوه بسیار متفاوت مثل قهوه داغ و آیس کافی مواردی زیادی برای گفتن وجود دارد. دو قهوه ای که از یک دانه تهیه می شوند ولی دارای نتیجه کاملاً متفاوت می باشند و در نهایت طعم های آنها اصلا به هم شبیه نمی شود. هدف ما این است که بین این دو قهوه بفهمیم کدام یک بهتر است چه از نظر عطر و طعم، چه از نظر خواص و فواید سلامتی. ایس کافی در راه اندازی کافه شاپ و کافه های مدرن یک از آیتم های خاص منو می تواند باشد. 

هر کدام از ما برای تهیه قهوه سلیقه خاص خود را داریم و ممکن است نتیجه متفاوتی داشته باشیم، اما برای اینکه مقایسه ما دقیق تر باشد از قهوه سیاه برای اینکار استفاده می کنیم و هیچگونه افزدونی مانند شکر، شیر یا خامه به آنها اضافه نمی کنیم.

این فرآیند یک فنجان قهوه با طعم قوی تولید می کند که کمی از مواد آن در فنجان باقی می ماند و شما به طور معمول  آنها را نباید بنوشید!!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 16

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در بین همه دوست داران قهوه در جهان همیشه  قهوه ترک در بین محبوبترین و دوست داشتنی ترین انواع قهوه به حساب می آمده است، که ما سعی داریم یک نوع خاص که به قهوه ترک اصیل معروف است را برای شما بررسی کنیم.  این نوع قهوه به خصوص در منو کافه های بسیار پر طرفدار است. 

اگر بخواهید راه اندازی کافی شاپ با موفقیت باشد حتما باید منو ویژه را طراحی کنید. شما می توانید میهمانان خود را با این دستور العمل معتبر قهوه ترک که به روش خاص دم آوری می شود که باعث شده که نوشیدن آن در شب های بیشتر رایج شود، دعوت کنید.

دانه های قهوه آسیاب شده به طوری ریز آسیاب می شوند که بافتی شبیه به پودر کاکائو پیدا می کنند، سپس دانه های آسیاب شده را با شکر و هل در یک ایبریک یا همان قهوه جوش ترک گرم می کنند و می جوشانند.

این فرآیند یک فنجان قهوه با طعم قوی تولید می کند که کمی از مواد آن در فنجان باقی می ماند و شما به طور معمول  آنها را نباید بنوشید!!



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

وقتی به دنبال یک روش عالی برای دم کردن قهوه هستید، می توانید به سراغ فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای بروید زیرا هر دو از بهترین دستگاه های تهیه قهوه به شمار می روند.

سعی داریم تا شما با اطلاع از آن منو کافه خود را مدرن کنید و در راه اندازی کافی شاپ موفق شوید. حال اگر شما دنبال خرید یکی از دو نوع فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را با ما دنبال کنید تا یک مقایسه دقیق بین این دو داشته باشیم.

تفاوت اصلی فرنچ پرس و قهوه ساز قطره ای در چیست؟ و کدام یک را باید انتخاب کنید؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را برای شما بازگو کنیم:

نکته ای که باید به آن دقت کنیم این است که هنگام تهیه قهوه، همه چیز مهم است: اندازه آسیاب، رست دادن، دمای آب، زمان رست و غیره…

اگر قهوه شما با یک رست لایت باشد در واقع با ریختن آن درون فرنچ پرس درخشیدن ان را خواهید دید، در واقع یک مزیت کلی فرنچ پرس نیز همین موضوع می باشد که قهوه شما در آن کاملا نمایان است.

مسئله ای که یک مطبوعات فرنچ پرس در واقع برای چند دقیقه قهوه را کاملا در خود می گیرد و سپس شما تصمیم می گیرید که چه مدت می خواهید آن را بگذارید بماند.

همچنین این واقعیت وجود دارد که در آن شما کنترل کاملی بر دمای آب دارید، بنابراین می توانید از آب غیر جوش نیز در آن استفاده کنید که در مقایسه با قهوه ساز قطره ای که نمی تواند چیزی غیر از آب تقریباً در حال جوش استفاده کند، زیرا آب فقط به این ترتیب تا قسمت قهوه منتقل می شود، مزیت دارد!

اگر خانواده پر جمعیتی هستید که قهوه خور می باشید پیشنهاد ما به شما قطره ای می باشد، این دستگاه ها می توانند تا 12 فنجان در هر چرخه دم کنن ، بنابراین همه را تحت پوشش قرار می دهید.

اگر مهمانان زیادی برای شما می آیند و هر بار نیاز به نوشیدن قهوه برای همه دارید ، این دستگاه بسیار مفید است.

فرنچ پرس بسته به سایز آن می توانند 2 الی 6 فنجان قهوه به شما بدهند، زیرا هدف آنها بیشتر روی کیفیت می باشد تا حجم قهوه، پس در این مورد نیز اگر بخواهیم مقایسه کنیم نیز قهوه ساز قطره ای برای جمعیت های زیاد گزینه مناسب تری می باشند.

بنابراین اگر بخواهید از یک رست سبک و لایت در قطره ای استفاده کنید، برخی از کیفیت های رست سبک را از دست خواهید داد. بعلاوه فیلتر کاغذ آن بسیاری از روغن های قهوه زیبا را به خود جذب می کند.

یک فرنچ پرس از آنجا که کاملاً قادر به کنترل همه چیز می باشد، یک فنجان از رست سبک به شما می دهد که اگر علاقه داشته باشید می تواند آن را تبدیل به یک فنجان رست تیره کند و به شما بدهد.

موضوعی که در قهوه ساز قطره ای بسیار جذاب است، این است که آنها نیمه خودکار هستند و بعضی از آنها حتی قابل برنامه ریزی هستند که در یک زمان مشخص به خودی خود روشن شوند.

یکی از مزیت های بسیار اصلی آنها می باشد که آنها را برای کسانی که کارمند هستند و وقت زیادی موقع صبح ها برای نوشیدن قهوه ندارند می توانند از روز قبل این دستگاه ها را برنامه ریزی کند.

و همچنین در زمان استفاده از آن اگر قهوه شما اضافه بیاید می توانید آن را گرم نگه دارید و به طور مثال بعد از یک ساعت آن را بنوشید گزینه ای که در فرنچ پرس اصلا اتفاق نمی افتد و شما باید کاملا آن را مصرف کنید.

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 18

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در ادامه موضوع قبلی خود و بررسی و انتخاب فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای برای شما سعی داریم به طور کلی تفاوت ها و مزیت های این دو را برای شما بازگو کنیم.

سعی داریم تا شما با اطلاع از آن منو کافه خود را مدرن کنید و در راه اندازی کافی شاپ موفق شوید. امروزه داشتن اطلاعات برای انتخاب و خرید یک وسیله که بتواند تمام نیاز های ما را رفع کند از اهمیت بالایی برخوردار است، تجهیزات و وسایل قهوه نیز از این موضوع مستثنی نیست و ما در اینجا موضوع انتخاب فرنچ پرس یا قهوه ساز قطره ای را بررسی می کنیم.

اگر شما عاشق طعم ها و بافت های ظریف قهوه خود هستید و دنبال این هستید که ویژگی های طعمی قهوه خود را به طور کامل درک کنید پیشنهاد ما فرنچ پرس است!

نحوه کار فرنچ پرس به گونه ای می باشد که دم شده ما یکی از خوش طعم ترین ها از نظر رایحه و عطر شود، تقریبا رایحه ای شبیه به قهوه دم شده ترکی به همراه می آورد.

قهوه شما در فرنچ پرس خیلی خوب خیس می خورد یا حداقل همانطور که شما دوست دارید، دمای آب در آن به خود شما بستگی دارد، به این معنی که اگر دوست دارید می توانید با دمای پایین تری کار کنید و اگر قهوه لایت تری دارید می توانید آن را برای مدت طولانی تری اجازه دم کشیدن دهید.

روغن های قهوه نیز در آن بهتر بیرون می آیند، در حالی که در مورد قهوه ساز قطره ای، این سطح از جزئیات در فنجان شما وجود نخواهد داشت، البته این موضوع می تواند هم خوب باشد هم بد، بسته به خواسته شما از قهوه تان دارد.

هنگام تهیه قهوه فارغ از نوع رست دمای آب بسیار مهم است، اکثر قهوه ساز های قطره ای به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که قهوه را به نقطه جوش نمی رسانند، زیرا آنها برای ارائه قهوه خوب ساخته شده اند.

این موضوع نیز بسته به شما می تواند خوب یا بد باشد زیرا در رست های متوسط و دارک خیلی دمای بالای آب در آن تاثیر گذار نمی باشد اما این موضوع برای رست لایت کمی متفاوت است، همانطور که گفتیم این دستگاه گزینه مناسب برای آن نمی باشد.

این موضوع که خرید قهوه بیشتر به طور بسته بندی و محصولات آماده از فروشگاه ها می باشد باید به آن دقت کرد که بیشتر شرکت ها و برندها سعی می کنند قهوه های خود را در آسیاب های ریزتر عرضه کنند.

البته وجود دارند مراکز خرید قهوه تخصصی که انواع مدل های کلی از آسیاب قهوه را در اختیار دارند و عرضه می کنند ولی ما حالت کلی آن را بررسی کردیم.

هرچه آسیاب کوچکتر باشد سرعت استخراج آن سریعتر است، مانند اسپرسو. این امر گاهی اوقات منجر به استخراج بیش از حد می شود، برعکس ، هرچه آسیاب بزرگتر باشد ، سرعت استخراج آن کندتر است که باعث می شود طعم آن برجسته تر شود.

آسیاب های بزرگ قهوه باعث می شوند تا کافئین و طعم آنها آزاد شود و طراحی فرنچ پرس به گونه ای است که این آسیاب ها گزینه مناسب تری برای آنها می باشد، زیرا آسیاب های ریزتر درون فرنچ پرس قوطه ور می شوند و طعم خوبی به قهوه شما نمی دهند.

در حالی که این موضوع برای قهوه ساز قطره ای فرق می کند و به گونه ای طراحی شده که آسیاب های ریزتر که خیلی خیلی بیشتر در دسترس می باشند به خوبی در آنها دم کشیده شود و مورد استفاده قرار بگیرد.

در مورد زمان دم کشیدن نیز این موضوع در مورد قهوه ساز قطره ای خیلی قابل کنترل نیست، هرچند می شود با تنظیم فیلتر آن کمی این زمان را تغییر داد ولی باز هم مشکلات خود را دارد.

اما فرنچ پرس به شما امکان کنترل همه چیز را می دهد، بله کاملاً همه چیز! در صورت تمایل دمای آب می تواند تا 80 درجه سانتیگراد در 176 درجه فارنهایت باشد و می توانید رست لایت و متوسط ​​خود را به میزان دلخواه خود دم کنید.

جنبه دیگری که باید هنگام تهیه یک قهوه ساز جدید به آن فکر کنید، این موضوع است که تمیز کردن آن کار آسانی است؟

در این مورد فرنچ پرس قطعا بازنده رقابت خواهد بود، می بینید که فیلتر فلزی که محلول قهوه را از دم کرده قهوه جدا می کند بسیار بسیار سخت تمیز می شود. حتی اگر مدلی دریافت کنید که دارای یک فیلتر کاملاً ساده باشد، اما موضوعی وجود دارد به نام روغن قهوه که باید به آن توجه زیادی در انجام اینکار کنید.

گوشه ها و منافذی وجود دارد که روغن به آنها نفوذ می کند و شما واقعاً نمی توانید با اسفنج، اسکاج یا گاهی حتی با برس به آنها برسید.

و اگر نتوانید فیلتر را خیلی خوب تمیز کنید، جمع شدن آن وقتی با مرور زمان اتفاق می افتد باعث ایجاد  طعم و مزه ای به قهوه می شود که طعم اصلی قهوه شما را کمی تحت تاثیر قزار می دهند.

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: تکنیک راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

با توجه به اینکه فرآیند رست دادن قهوه یا همان برشته کردن قهوه با تغییرات عمده ای بر روی ساختار و طعم قهوه شما همراه است، دانستن دقیق اتفاقاتی ک در این فرایند می افتد برای شما بسیار موثر است.

عدم توجه و ندانستن این موضوعات ممکن است برای تهیه قهوه شما باعث ایجاد مشکلات، معایب و نواقصی کند که موجب خراب شدن طعم قهوه شما شود.

روند رست دادن قهوه فرآیندی کاملاً پیچیده است که نیاز به دانش زیادی در مورد دانه های قهوه و ساختار آنها دارد تا شما بتوانید اینکار را به نحو احسنت انجام داده و از بروز مشکلات احتمالی در انجام این کار جلوگیری کنید.

در طی فرآیند رست دادن قهوه برخی چیزها در داخل دانه های سبز قهوه تبدیل می شوندو نغییر می کنند، این تغییرات اصلی ترین عواملی هستند که می توانند باعث خراب شدن قهوه شما شود.

ساختار، تراکم و شکنندگی از جمله ویژگی های متغیر آن می باشد، CO2 و سایر عناصر به داخل دانه های سبز فشار وارد می کنند و ساختار داخلی آن را به طور قابل توجهی دگرگون می کنند، از سخت و خشن بودن به شکننده و متخلخل بودن!

وزن و رطوبت دانه های سبز با تبخیر آب و مواد آلی در حدود 15 الی 20 درصد کاهش می یابد به خاطر این موضوع دانه ها تقریباً پوست نقره ای خود را از دست می دهند و در خط وسط دانه تغییرات جزیی مشاهده می کنید!

و رنگ دانه ها از آنجا که قندها کاراملی شده و سلولز کربونیزه می شود، رنگ آنها از سبز به “قهوه ای” تغییر پیدا می کند.

موضوع دیگر حجم دانه های می باشد که بخاطر فشاری که توسط گازها از داخل به دانه ها وارد می شود، حجم آنها را بین 40 تا 60 درصد افزایش می دهد و اندازه آنها بزرگتر می شود.

از بین رفتن ترکیبات آلی از اتفاقات دیگر این فرایند است، شکر و آب از جمله موادی است که می تواند به میزان قابل توجهی کاهش یابد اما نکته قابل توجه کافئین است که تقریبا بدون هیچگونه تغییری باقی می ماند.

رایحه ها و روغن ها آخرین تغییری است که در زمان رست دادن از طریق تجزیه و واکنش مواد مختلف ایجاد می شود، هرچه روند رست دادن طولانی تر باشد، تعداد قطرات روغن که در سطح دانه ظاهر می شوند بیشتر است و رایحه بیشتری نیز آزاد می شود.

همانطور که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم در فرآیند رست دادن قهوه با جذب گرما، دانه های قهوه شروع به تغییر رنگ می کنند و به مرور رنگ آنها کاملا تیر می شود اما باید بگوییم که معیار رنگ اصلا معیار مناسبی برای فهمیدن میزان رست نیست.

مستر رستر یا همان متخصصان رست قهوه بر این باورند که ترکیبی از دما، بو، رنگ و صدا می تواند ترکیب ایده آلی برای درک و مشخص شدن رست قهوه شما باشد که باید در نظر بگیرید.

بله درست است صدا! شاید در ابتدا خیلی به آن دقت نکرده باشید ولی در این فرایند صدا می تواند کار شما را بسیار راحت تر کند، در حین رست در دو درجه دمایی مختلف شما دو صدا از داخل دانه های می شنوید که در اصطلاح به این صداها شکست یا کرک می گویند.

صدای اول که بیان کننده رست لایت یا سبک می باشد که در اصطلاح به آن ترک اول می گویند که اصولا در دمای 196 درجه سانتیگراد این اتفاق می افتد که در آن مقدار زیادی از رطوبت دانه های تبخیر شده و از لحاظ حجم نیز دانه ها بزرگتر می شوند.

صدای دوم نیز نشان گر تغییر ساختار دانه های شما می باشد که اصولا در در دمای 224 درجه اتفاق می افتد.

 

منبع : شیوه رست کردن قهوه 

 

 



:: برچسب‌ها: رست کردن قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

هر چند دانستن تفاوت های میان دو قهوه و مقایسه آنها شاید برای شما گاهی خیلی مهم و ضروری نباشد اما در مورد نوشیدنی های کلاسیک و اصلی قهوه یعنی کاپوچینو و اسپرسو این موضوع کاملا متفاوت است!!

کاپوچینو و اسپرسو دو نوشیدنی می باشند که دانستن آنها تقریبا تمام منو های کافی شاپ ها را برای شما قابل فهم می کنند، زیرا آنها پایه اصلی قهوه و نوشیدنی های مشتق شده از آن می باشد.

 

اگر بخواهیم ایده تازه ای برای راه اندازی کافی شاپ در یک جمله و بسیار صریح این موضوع را بیان کنیم که، تفاوت اصلی کاپوچینو با اسپرسو این است که کاپوچینو شیر دارد در حالی که اسپرسو ندارد!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 18

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

قهوه ساز کمکس Chemex را می توان یکی از محبوب ترین در بین سایر رقبای آن شناخت، این وسیله دم کردن قهوه دارای ظاهری بسیار زیباست که می تواند به طور همزمان برای چند نفر قهوه آمده کند.

کمکس بخاطر ظاهر و نحوه دم آوری جذاب خود توانسته به یکی از متداول ترین وسیله های دم کردن قهوه در منازل و کافی شاپ ها به حساب بیاید و جایگاه ویژه ای در بین دوست داران قهوه پیدا کند.

در ابتدا بهتر است بدانیم در سال 1941 بود که یک شیمی دان آلمانی به نام Peter J. Schlumbohm این دستگاه دم را اختراع کرد.

او یک وسیله آزمایشگاهی که شبیه به قیف بود را با یک وسیله شیشه ای به نام ارلن مایر را که هنوز هم به طور گسترده در آزمایشگاه ها استفاده می شود را به هم چسباند و در واقع وسیله ای از ترکیب این دو ساخت!

این وسیله ساخته شده برای تهیه قهوه یک قیف بزرگتر نیاز داشت تا در هنگام ریختن آب بر روی قهوه، سطح تماس قهوه، آب و هوا به حد کافی باشد.

نقص دیگر نیز این بود که وقتی آب جوش اضافه می شد وسیله های شیشه ای دمای بالایی پیدا می کردند، به همین خاطر نیاز بود که برای نگه داشتن کمک و جا به جا کردن آن به فکر اصلاح آن بیفتند، که اضافه شدن کمربند چوبی راه حل مناسبی بود.

کمکس یکی از دستگاههایی است که از روش دم آوری به نام “خیساندن” استفاده می کند، که گاهی اوقات به آن روش “قطره ای” یا “جاذبه دم” نیز می گویند.

دم آوری قهوه به روش خیساندن شامل جریان ثابتی از آب است که از طریق بستر قهوه آسیاب شده و از فیلتر عبور می‌‌کند.

قهوه دم شده توسط کمکس را می توان تقریبا یک قهوه سبک به حساب آورد، اما میزان آب مصرفی شما روی آن بسیار تاثیر گذار است و شما می توانید با تنظیم آن قهوه خود را غلیظ تر کنید.

دمای آب مورد نیاز شما 93 درجه سانتیگراد می باشد که باید دقت کنید بعد از رسیدن به این دما حتما 20 ثانیه صبر کنید و سپس آب را اضافه کنید.

برای شکوفا شدن قهوه شما لازم است از قاعده تحریک پذیری قهوه استفاده کنید و در واقع باید آب را به صورت منقطع استفاده کنید و چند ثانیه زمان بدهید که قهوه شما با گذشت زمان طعم مناسب خود را آزاد کند.

روش های دیگر دم کردن، غوطه وری (به عنوان مثال در فرنچ پرس) و فشار (به عنوان مثال اسپرسو) و ترکیب این دو (به عنوان مثال ائروپرس) می باشد.

یک باریستا باید اصول دم کشیدن قهوه، روش و دستگاه مورد نظر را به خاطر بسپارد تا بتواند یک قهوه متفاوت و ویژه به عمل بیاورد، والا هر فردی می تواند قهوه را ریخته و آب جوش بر روی آن بریزد!!

:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 36

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

آئروپرس و کمکس دو وسیله یا روش دم کردن قهوه می باشند که اگر از دوست داران و علاقه مندان نوشیدن قهوه باشید قطعا نام آنها را شنیده اید، اما دانستن این موضوع که این دو روش چه تفاوتی با هم دارند و کدام یک برای شما مناسب می باشد، موضوعی می باشد که سعی داریم با هم آن را بررسی کنیم.

اگر بخواهیم به طور کاملاً خلاصه و تیتر بار تفاوت بین آئروپرس و کمکس را برای شما بازگو کنیم باید بگوییم: طرح، زمان دم کشیدن، قابل حمل بودن، ضخامت و اندازه فیلتر  مهمترین این موارد می باشند.

در زیر ما این موارد را باهم بررسی کردیم و قهوه ای که شما باید از آنها انتضار داشته باشید را برای شما بازگو کردیم:

در ابتدا بین آئروپرس و کمکس به سراغ طراحی آئروپرس می رویم که به گونه ای طراحی شده که برای آماده کردن  یک فنجان قهوه می باشد، شما می توانید قهوه خود را به طور یکدفعه ای آماده کنید و در واقع خیلی قادر به کم و زیاد کردن متغیرها در حین تهیه قهوه خود ندارید.

شما در ابتدای کار لازم است که فیلتر کاغذی و فنجان قهوه خود را گرم کنید،  و سپس 17 گرم دانه قهوه را وزن و جدا کنید و آنها را با استفاده از گریندر در اندازه های متوسط متمایل به ریز آسیاب کنید.

فیلتر کاغذی خود را درون درپوش فیلتر قرار دهید و آن را درون قسمت بالای محفظه آئروپرس قرار دهید. سپس پیستون انتقال هوا آن را بگیرید و داخل قسمت بالای محفظه قرار دهید.

اکنون باید ائروپرس خود را معکوس کنید تا پیستون در پایین و محفظه در بالا قرار بگیرد، قهوه تازه آسیاب شده خود را در محفظه قرار داده و آن را بر روی ترازو خود قرار دهید.

سپس ترازو خود را صفر کرده و آب خود را که از قبل گرم کرده اید را به اندازه 250 میلی لیتر به آن اضافه کنید، دقت کنید بهتر است برای ارتباط کامل آب و قهوه خود آنها را کمی با هم مخلوط کنید.

پس از اتمام این کار فیلتر کاغذی که قبلا داغ کرده بودید را کمی آب بروی آن ریخته تا طعم کاغذ آن از بین برود، سپس بر روی درپوش گذاشته و آن را از بالا بر روی مخفظه آئورپرس خود محکم ببندید.

سپس آن را برعکس کرده و بر روی فنجان خود قرار دهید و شروع کنید به آرامی پیستون را فشار دهید، جوری زمان بندی کنید که کار شما 20 ثانیه طول بکشد و پیستون را تا چسبیده شدن به قهوه آسیاب شده خود پایین ببرید.

بر خلاف ائروپرس، طراحی کمکس برای آماده کردن قهوه در تعداد بالا می باشد، تعداد رایجی که با آن می توان آماده کرد، سه، شش و ده فنجان می باشد که ما در اینجا نحوه تهیه برای 3 فنجان را برای شما تشریح می کنیم.

در ابتدای کا توصیه میکنیم که فیلتر کاغذی خود را بر روی دهانه کمکس خود گذاشته و با ریختن آب داغ بر روی آن طعم فیلتر خود را بشویید و سپس آب داخل آن را خالی کنید، با این کار عطر و طعم کاغذ و هرگونه ماده اضافی را از کمکس خارج می کنید و همزمان وسیله خود را نیز داغ می کنید. در این بخش باید گفت که تهیه آئروپرس را حتما در منوی کافی شاپ بگذارید تا راه اندازی موفق کافه مدرن را تضمین نمایید. 

در ادامه 15 گرم قهوه آماده کنید و آن را با گریندر به حالت متوسط رو به درشت آسیاب کنید، در ادامه قهوه را درون فیلتر ریخته و در مرحله اول به اندازه دو برابر قهوه خود یعنی 30 میلی لیتر آب به آرامی بر روی قهوه خود بریزید.

این مرحله شکوفا نامیده می شود و هنگامی اتفاق می افتد که آب به قهوه اضافه می شود و دی اکسید کربن آزاد می شود و در نتیجه حباب های زیادی ایجاد می شود.

پس از حدود نیم دقیقه شروع به افزودن آب بیشتر کنید، در نظر داشته باشید که کل زمان دم کردن شما باید 3 دقیقه طول بکشد.

همه آب را به طور هم زمان اضافه نکنید بلکه سعی کنید آن را بر اساس زمان دم کرده خود با اضافه کردن 30 میلی لیتر در هر بار کنترل کنید، این کار منجر به استخراج بهتر قهوه شما می شود.

هنگامی که به مقدار 250 میلی لیتر آب رسیدید، ریختن آن را متوقف کنید، فیلتر کاغذی که همراه کف قهوه است بردارید، و از نوشیدن قهوه دم کرده خود لذت ببرید.

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

در تهیه قهوه کن لچه چیزی که شما را به آن بسیار توصیه می کنیم استفاده از دانه های قهوه تازه آسیاب شده با رست بالا می باشد مانند رست فرانسه!

این نوع رست و تفت دادن باعث ایجاد قهوه ای تیره و قوی می شود، که آن را برای نوشیدن در صبح بسیار مناسب می کند و برای از بین بردن خواب آلودگی شما بسیار موثر است.

سعی کنید از قهوه های قوطی برای این کار استفاده نکنید زیرا در بیشتر مواقع آسیاب احتمالاً در آنها خیلی بزرگ است و کیفیت دانه های قهوه نیز خیلی برای نوشیدن در صبح مناسب نمی باشد.

در کشور اسپانیا مردم ترجیح میدهند که اکثر مواقع یک فنجان قهوه قوی با شیر سوخته را چاشنی روز خود کنند و اول صبح آن را بنوشند و روز خود را با آن آغاز کنند که اگر شما هم دوست دارید به سبک مردم اسپانیا عمل کرده و از یک نوشیدنی عالی برای صبح خود شروع کنید این مقاله را با ما همراه باشید و به نکات زیر دقت کنید.

بعد از راه اندازی کافی شاپ و برای سرو مشتری ها در تهیه قهوه صبح بخاطر اسیدهایی که شب قبل در دهان ما ترشح می شود اصولا طعم دهن ما مناسب نیست و به طعم ها خیلی حساس می شویم.

به همین خاطر اگر طعم آبی را که از شیر آب آشپزخانه خارج می شود دوست دارید، از آن استفاده کنید! و اگر آب لوله کشی خود را برای نوشیدن استفاده نمی کنید زیرا مواد معدنی زیادی در آن وجود دارد یا طعم کلر دارد، پس با آن قهوه هم درست نکنید!

به این نکته دقت کنید که اگر طعم آب شما برای نوشیدن مناسب نیست، قطعا طعم قهوه ساخته شده با آن نیز طعم خوبی نخواهد داشت، در این صورت بهتر است از آب تصفیه شده یا بطری استفاده کنید.

 

این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید برای تهیه اسپرسو خود به خرید یک ماشین فانتزی و حرفه ای روی بیاورید، بیشتر اسپانیایی ها یک قهوه ساز به سبک ایتالیایی دارند،  بسته به میزان مصرف شما، یک اسپرسو ساز ساده stove-top بین 10 تا 20 دلار هزینه دارد:

برای تهیه قهوه خود کافی است قسمت پایین آن را با آب سرد پر کنید. قسمت فیلتر فلزی را از وسط با قهوه ریز آسیاب شده پر کنید و قطعات را به هم ببندید.

قابلمه قهوه را روی اجاق گاز قرار دهید و حرارت دهید تا آب در محفظه بالایی بجوشد و پر شود. وقتی صدای بیرون زدن هوا را می شنوید و قسمت بالایی (گلدان) پر از قهوه شده است می توانید گاز خود را خاموش کنید.

شیر را گرم کنید، اگرچه می توانید شیر را درون همان اسپرسو ساز stove-top خود گرم کنید اما تمیز کردن آن سخت است!

توصیه ما این است که شیر مورد استفاده خود را درون یک لیوان بزرگ ریخته و داخل مایکروویو قرار دهید تا شیر شما تقریبا به حالت جوش در بیاید، در اسپانیا بیشتر کافی شاپ ها و مردم از شیر پرچرب و کامل استفاده می کنند، اما نظر و توصیه ما استفاده از شیر 2 درصد چربی می باشد که از لحاظ سلامتی نیز گزینه مناسبتری می باشد.

در مرحله آخر نیز ترکیب و مخلوط کردن شیر و قهوه می رسد که به سلیقه افراد مختلف این موضوع متفاوت است و می تواند تغییر کند اما نسبتی که ما آن را توصیه می کنیم حدودا 1/3 فنجان قهوه و 2/3 شیر می باشد

منبع : راه اندازی کافی شاپ



:: برچسب‌ها: راه اندازی کافی شاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 اسفند 1399 | نظرات ()